English

سرپرست سازمان امور اراضی کشور:

حفظ زمین در مازندران آخرین سنگر برای حفظ اراضی کشور است

سرپرست سازمان امور اراضی کشور گفت: حفظ زمین در مازندران آخرین سنگر برای حفظ اراضی کشور است و اراضی کشاورزی با توجه به هجوم گسترده غارت‌گران شکننده شده است و باید با همگرایی به حفظ زمین برسیم.

حفظ زمین در مازندران آخرین سنگر برای حفظ اراضی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، صفدر نیازی سرپرست سازمان امور اراضی کشور در جلسه کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ویژه استان مازندران با بیان اینکه زمین مقدس است و 465 بار در قرآن به آن اشاره شده است، اظهار داشت: زمین ارث ما نیست بلکه امانتی برای آیندگان است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی است و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور صراحتاً به حفظ زمین و امنیت غذایی تأکید ویژه دارند.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه نقش حفظ و ارزش زمین در امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست، افزود: 42 درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود و در سایر محصولات کشاورزی هم مازندران رتبه‌های برتر را دارد.

وی افزود: حفظ زمین در مازندران آخرین سنگر برای حفظ اراضی کشور است و اراضی کشاورزی با توجه به هجوم گسترده غارت‌گران شکننده شده است و باید با همگرایی به حفظ زمین برسیم.

نیازی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و قانونگذاری در کنار هم باشیم تا زمین را حفظ کنیم، بیان داشت: موضوع زمین در مازندران ویژه‌تر از سایر استان‌ها است و اکنون که مورد هجوم غارت‌گران زمین قرار گرفتیم، حال زمین خوب نیست.

وی عنوان داشت: اگر امنیت غذایی می‌خواهیم باید زمین را حفظ کنیم چرا که هر هکتار زمین برنج 80 نفر را تأمین می‌کند.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: در توسعه شهری باید دقت کنیم تا زمین‌های کشاورزی از انتفاع و کاربری کشاورزی خارج نشود و امنیت غذایی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 450 رأی اجرا نشده در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی داریم که باید به آن پرداخته شود و تعیین تکلیف شود، گفت: ایجاد روستا و شهرهای جدید، تعدد بنگاه‌های غیرمجاز، پایین بودن بهره‌وری سرمایه در بخش کشاورزی و عدم رقابت تولید با ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری و عدم اجرای دقیق آمایش سرزمین در کشور از مهمترین دلایل و مصادیق تغییر کاربری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه