English

اعظمی خبر داد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای مهار آفت جنگل‌های بلوط زاگرس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای مقابله با آفت پروانه برگخوار درختان بلوط زاگرس اختصاص یافت.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای مهار آفت جنگل‌های بلوط زاگرس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، ذبیح الله اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و جمعی از کارشناسان از جنگل‌های آسیب دیده از آفت پروانه برگخوار بلوط بازدید و روند مقابله با این آفت را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، مقابله با آفت برگخوار بلوط زاگرس را از اولویت‌های مهم دولت دانست و گفت:در بررسی‌های انجام گرفته در منطقه دشمن زیاری اثری از آفت پروانه برگخوار بلوط مشاهده نشد، اما درگیری و خسارت‌های این آفت در مناطق جنگلی شهرستان رستمِ استان فارس و باشت استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر مشاهده شده که این مسئله بیانگر این است که آفت همچنان در این مناطق فعال بوده و می‌بایست تا مهار کامل آن مطالعات و اقدامات همزمان ادامه یابد.

 اعظمی در حاشیه بازدید از جنگل‌های آسیب دیده از آفت پروانه سفید برگخوار بلوط و روند مقابله با این آفت افزود:مواردی از جمله خشکسالی و گرمایش زمین، کمبود بارندگی ها، کشت زیر اشکوب جنگل و چرای بی رویه دام از جمله عوامل طغیان و شیوع این آفت است که این مهم نیازمند بررسی و مدیریت بیشتر است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با قدردانی از مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل منابع طبیعی فارس در راستای پیشگیری و مقابله با این آفت جنگلی تصریح کرد: در مناطقی که درختان با مایع "بی تی" محلول پاشی شده بودند، خوشبختانه لارو‌های آفت با تغذیه از این باکتری بطور کامل از بین رفته و اثری از آن‌ها مشاهده نشد.
وی از اختصاص اعتبار اولیه دولت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای مهار کامل این آفت در مناطق جنگلی استان خبر داد و گفت: بحث مقابله با آفت برگخوار بلوط همانند دیگر آفت‌های جنگلی نظیر ملخ و سن مهم است و باید با برنامه ریزی بلند مدت تا دستیابی به نتایج مطلوب و مهار کامل این آفت تلاش شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه