English

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان عنوان کرد:

نقش موثر بانک توسعه تعاون در پرداخت وام فرزندآوری/ در اشتغال روستایی جزء بانک های عامل هستیم

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی به نقش این بانک در تسهیلات فرزند آوری اشاره کرد و گفت: طبق روال قبلی، این بانک در بحث تسهیلات فرزندآوری نقش مهمی را در این امر داشته است.

نقش موثر بانک توسعه تعاون در پرداخت وام فرزندآوری/ در اشتغال روستایی جزء بانک های عامل هستیم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ناصر اسدی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایحان شرقی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در یک سال گذشته ،هشت هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت کرده که بیش از چهار هزار میلیارد ریال معادل ۴۹ درصد را در بخش تولید و بقیه را در سایر بخش های خدمات بازرگانی، مسکن و عمران پرداخت کرده است. 

وی ادامه داد: این میزان اعتبار در مدت زمان مشابه با ۵۸ درصد رشد همراه بوده و از مبلغ پنج هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال به مبلغ هشت هزار و  ۱۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: از بدو تاسیس بانک توسعه تعاون در استان تا سال ۱۳۹۹ در منابع و مصارف استان تقریبا افزایش سه برابری داشته ایم؛ به عبارتی که عملکرد دو ساله آخر بانک در جذب منابع دو برابر مجموع عملکرد کل این بانک در  ۱۱ سال گذشته بوده است .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایحان شرقی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون استان در سال گذشته، مقام اول کشوری را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج  در این بانک کسب کرده است, ابراز  کرد: طی ۵۰۸ فقره پرونده، اعتباری به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است و اعتبارات ابلاغی برای قرض الحسنه مشاغل خانگی ۳۶۰  میلیارد ریال بوده است که صد در صد آن پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به بودجه ابلاغی بهزیستی آذربایجان شرقی، بانک توسعه تعاون اعتباری بالغ بر  ۹۰ میلیارد ریال در قالب  تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان بهزیستی تعلق گرفته بود که بیش از آن یعنی معادل ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین اعتبار ابلاغی کمیته امداد استان اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال بوده که همه آن پرداخت شده است.

وی به نقش بانک توسعه تعاون در تسهیلات فرزند آوری اشاره کرد و گفت: طبق روال قبلی، این بانک در بحث تسهیلات فرزندآوری نقش مهمی را در این امر داشته است. به طوری که طی ۸۰ فقره پرونده ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به شعار سال ، این بانک هم ظرفیت و هم آمادگی لازم را برای خدمت در حوزه اشتغال و شرکت های دانش بنیان را چه از لحاظ منابع داخلی و چه از لحاظ تسهیلات تبصره ۱۸، دارد.

وی تشریح کرد: بانک توسعه تعاون تنها بانکی است که  چهار قرارداد عاملیت دارد، که این قرارداد ها شامل قرارداد با وزارت صمت، وزارت تعاون و رفاه کار و امور اجتماعی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری است.

اسدی تصریح کرد: بیش از ۸۱ درصد تسهیلات مربوط به وزارت صمت پرداخت شده و۴۷ درصد تسهیلات مربوط به حوزه تعاون بوده نیز پرداخت گردیده و ۷۲ درصد تسهیلات مربوط جهاد کشاورزی مصوب و آماده پرداخت می باشد .

وی افزود: همچنین۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه گردشگری اختصاص داده است که در این راستا دو طرح گردشگری در دست بررسی است و به محض تصویب پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: نرخ تسهیلات در بند الف تبصره ۱۸ در منابع وجوه اداره شده ۱۰درصد و در منابع داخلی طبق نرخ شورای پول و اعتبار و در حال حاضر ۱۸ درصد می باشد.

اسدی گفت: کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی، بنیاد شهید، ازدواج و فرزند آوری که در زمره تسهیلات قرض الحسنه است از منابع داخلی این بانک پرداخت می شود و در اشتغال روستایی جزء بانک های عامل هستیم که این اواخر ۷۲۰ میلیارد ریال بودجه با معرفی مدیرکل کار، تعاون و رفاه  اجتماعی آذربایجان شرقی  قابل پرداخت است که بعد از معرفی طرح تسهیلات ۶ درصدی پرداخت می شود که این تسهیلات در مناطق کم برخورد به چهار درصد می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه