English

مجید سلحشور؛

اولویت اصلی در میناب اشتغال است

فرماندار ویژه میناب گفت: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات در سطح شهرستان حل خواهد شد.

اولویت اصلی در میناب اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری میناب با تاکید برلزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری اظهار داشت: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات در سطح شهرستان حل خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی افزود: توسعه اشتغال روستایی یکی از مهم‌ترین راه حل برای رفع مشکل اشتغال است که بخشداران با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری استفاده کنند.

به گفته وی، از ظرفیت ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، بنیاد برکت و بسیج سازندگی به صورت ویژه در خصوص اشتغال شهر و روستا استفاده شود.

فرماندار ویژه میناب در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش بانک ها در توسعه شهرستان اظهارداشت: باتوجه به نیاز میناب به توسعه نقش بانک ها و تاثیر گذاری آن ها بر روی توسعه شهرستان به ویژه بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و غیره بسیار زیاد است و با قاطعیت می‌توان گفت توسعه شهرستان بدون همکاری و تعامل بانک ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه نقش سازمان فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را مهم برشمرد و افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای توسعه اقتصادی و شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است و از الزامات رشد و توسعه اقتصادی و نظام آموزش برای ایجاد مهارت های لازم سرمایه انسانی است.

سلحشور افزود: در این میان آموزش های فنی و حرفه‌ای که به صورت تلفیقی درحال انجام است، علم، فن و هنر نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: توانمندسازی جامعه محلی، کارآفرینی اجتماعی، ارتقاسطح در آمد روستائیان، توجه به ابعاد معیشتی ، تقویت پایه های اقتصادی جوامع روستایی، توسعه کسب و کارهای محلی، جلوگیری از مهاجرت روستایی و در نهایت پویا کردن اقتصاد روستا با تکیه بر دانایی و سرمایه انسانی در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان قرار داشته باشد.

معاون استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی افزود: نهادینه کردن فرهنگ توزیع اعتبارات و نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغال‌زایی باعث جلوگیری از موازی کاری در بحث اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه