English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد؛

اجرای طرح توقف و حرکت در جاده های کویری استان اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده های کویری استان اصفهان از ابتدای شهریور خبر داد.

اجرای طرح توقف و حرکت در جاده های کویری استان اصفهان

سرهنگ اصغر زارع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: طرح توقف و حرکت در جاده های کویری و یکنواخت استان اصفهان با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان از ابتدای شهریور ماه در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر جاده های استان به ویژه جاده های کویری یکنواخت هستند، بیان داشت: به همین منظور  پلیس راه استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ، از ابتدای شهریور ماه  طرح "توقف و حرکت" خودروها به اجرا گذاشته است.

این مقام  انتظامی افزود: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده ای کرده و کم کم او خسته و خواب آلود می شود که اگر برای چند ثانیه پلک هایش روی هم قرار گیرد حوادث دلخراش و جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ های امنی که پیش بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید نیز 2 آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه های برون شهری و جزو علل پنهان تصادف هستند که می توانند خطرات غیر قابل پیش بینی را برای رانندگان ایجاد کنند.

سرهنگ اصغر زارع با اشاره به استقبال رانندگان از طرح مذکور گفت:  در راه های یکنواخت  با حرکت مداوم چشم ها و همچنین رعایت سرعت های مجاز و مطمئنه می توان از هیپنوتیزم جاده ای جلوگیری کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه