English

افزایش ۶۱ درصدی بودجه منطقه ۵ شهر قم در سال ۱۴۰۱

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از افزایش 61 درصدی بودجه منطقه 5 در سال 1401 خبر داد و گفت: برای توسعه منطقه نیاز به همگرایی تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها داریم.

افزایش ۶۱ درصدی بودجه منطقه ۵ شهر قم در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج قم، زین‌العابدین قراچورلوی در دیدار مردمی که به مناسبت هفته دولت و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری در مسجد اباذر این منطقه شهری برگزار شد، گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم را مهم و کارساز خواند و اظهار داشت: از زمانی حضور در این منطقه تلاش شده دیدارهای هفتگی در مساجد برگزارشده تا بر اساس قوانین و مقررات، مطالبات مردمی را پاسخ دهیم.

وی با یادآوری سخن امام حسین(ع) رفع مشکلات مردم را نعمت دانست و افزود: اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۰ تا امروز باید به مردم ارائه شود تا مردم بدانند چه‌کارهایی انجام‌شده که نخستین کار توسعه منطقه بر اساس استعداد و پتانسیل منطقه است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم تصریح کرد: باید بهزیستی خدماتی را در این منطقه ارائه دهد که هنوز ما نتوانستیم با آن‌ها به توافق برسیم، حتی حاضر هستیم زمینی را در اختیار آسایشگاه قرار دهیم و برای ساخت آن کمک کنیم تا امکانات خوبی داشته باشند، اما پاسخی به ما داده نشده است.

وی جنبه‌های مثبت جابه‌جایی خانه سالمندان را موردتوجه قرارداد و گفت: این تغییر کاربری در خانه سالمندان می‌تواند بسیاری از کمبودهای منطقه مانند زمین ورزشی، کانون فرهنگی و فضای سبز را تأمین کند، اما هنوز این همگرایی اتفاق نیفتاده و امیدواریم به‌زودی به این توافق دست پیدا کنیم.

قراچورلوی سپس گزارشی از پروژه‌های عمرانی ارائه داد و افزود: امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه به این منطقه اختصاص داده شد؛ در سال گذشته بودجه عمرانی ما ۵۷ میلیارد تومان بوده و در اصلاحیه به ۱۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: بودجه عمرانی امسال بیش از ۹۴ میلیارد تومان است که در اصلاحیه قطعاً این عدد افزایش خواهد داشت؛ با همین عدد نیز امسال ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و این بودجه تنها در این منطقه هزینه خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته هزینه رفت‌وروب منطقه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده بود و امسال به ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده و این بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق کارگران است.

وی افزایش هزینه‌های نگهداری و نظافت منطقه را ۱۰۰ درصدی اعلام کرد و گفت: در همین بودجه، احداث چند بوستان برنامه‌ریزی‌شده و بوستان انار برای محدوده جمکران طراحی‌شده و یک بوستان نیز در خیابان شهید کلهری نیز ساخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه