English

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سویه اومیکرون نیز می‌تواند باعث بد حالی و مرگ و میر شود

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به درپیش بودن مراسم دهه پایانی ماه صفر، کاهش رعایت دستور‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را شکننده کند و سویه اومیکرون نیز مانند دیگر سویه‌های کرونا می‌تواند باعث بد حالی و مرگ و میر شود.

سویه اومیکرون نیز می‌تواند باعث بد حالی و مرگ و میر شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسن درخشان مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به ثبات نسبی رسیده است.

درخشان در ادامه گفت: روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب کرونایی و بیماران زیادی به مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و هم اکنون ۳۵ درصد تست‌های پی سی آر و ۲۵ تا ۲۷ درصد تست‌های رپید مثبت است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: استفاده از ماسک در همه مکان‌ها و تکمیل واکسیناسیون می‌تواند نوید بخش کنترل بیماری باشد، اما اگر مردم همچنان به عادی انگاری خود ادامه دهند روند صعودی بیماری را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش بودن مراسم دهه پایانی ماه صفر، کاهش رعایت دستور‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را شکننده کند و سویه اومیکرون نیز مانند دیگر سویه‌های کرونا می‌تواند باعث بد حالی و مرگ و میر شود.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اهتمام مردم به واکسیناسیون باعث ایجاد ایمنی در جامعه می‌شود بنابراین از عموم مردم درخواست می‌کنیم برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

درخشان در خاتمه خاطرنشان کرد: سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار از گروه‌های در معرض خطر هستند و مراجعه به موقع به پزشک معالج و پرهیز از خود درمانی در کاهش خطربیماری نقش تعیین کننده‌ای دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه