English

محمد قویدل مطرح کرد؛

بهبود نمرات امتحان نهایی فرزندان هرمزگان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: فرزندان هرمزگان در امتحانات پایه دوازدهم سال 1400 به ترتیب اولویت در گروه تجربی رتبه 13، گروه ریاضی رتبه 15 و در گروه علوم انسانی رتبه 14 را کسب کردند.

بهبود نمرات امتحان نهایی فرزندان هرمزگان در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: استاندار هرمزگان در بدو ورود به این استان کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش را در اولویت اصلی قرار داد و من به نوبه خودم از حمایت این بزرگوار کمال تشکر و قدردانی را دارم.  

وی گفت: من سالها در سطوح مدیریتی آموزش و پرورش هرمزگان قرار داشته‌ام اما در یک سال اخیر، ارتقاء سطوح آموزشی و رشد بسیاری از شاخص‌ها را به میزان قابل توجهی شاهد بودیم.

قویدل با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در هرمزگان اظهار داشت: توسعه و بسط عدالت آموزشی بخصوص با توجه به گستردگی استان و وجود جزایر و دوری از مرکز و اقلیم هرمزگان از اهمیت بسزایی برخوردار است و رساندن شاخص‌ها به وضعیت متوسط در میان همه شهرستان‌ها به عنوان یک دغدغه جدی برای ما محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: تمرکز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنا و محور همه جهت گیری های ما در تعلیم و تربیت است.

قویدل اذعان داشت: ما برای کاهش افت تحصیلی ناشی ازکرونا، پایگاه کیفیت بخشی در استان را به طور متمرکز با استفاده از دبیران مجرب و مشاوران باتجربه راه اندازی کردیم و همین امر باعث شد تا در امتحانات نهایی سال گذشته و امتحانات کنکور با نتایج مثبت مواجه شویم.  

وی تصریح کرد: میانگین نمره‌ های کتبی درس‌های نهایی و درصد قبولی، دانش آموزان پایه دوازدهم استان در سال های 1399،1398 پایین تر از میزان متوسط کشوری بود، اما در امتحانات پایه دوازدهم سال 1400 به ترتیب اولویت در گروه تجربی رتبه 13، گروه ریاضی رتبه 15 و در گروه علوم انسانی رتبه 14 را کسب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امسال در امتحانات کنکور سراسری رتبه های دو رقمی و تک رقمی منطقه ای و رتبه های زیر هزار و پنج هزار را توسط دانش آموزان هرمزگانی شاهد بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای مهرماه سال جاری با همکاری استاندار هرمزگان و مجموعه سازمان برنامه و بودجه تا به اکنون قریب به 100 واحد آموزشی کارهای تعمیراتی آن اعم از رنگ آمیزی، تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی توسط گروه های جهادی انجام شده است.

قویدل بیان داشت: در سفر جناب وزیر به شهرستان جاسک این بحث مطرح شد؛ بسیاری از دانش آموزان هزینه خریداری کتب درسی را ندارند و برای همین موضوع بلافاصله با پیگری های فراوانی اعتباراتی لازم برای این مهم در اختیار استان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی 1401، در مقاطع تحصیلی مختلف تمام آموزش ها به شیوه حضوری برگزار می شود و همه معلمان و کادر اداری در مناطق 22 گانه استان میزبان دانش آموزان هستند. 

وی تصریح کرد: جشن شکوفه‌ها 30 شهریورماه است که در موعد خود برگزار خواهد شد و مراسم آغاز سال تحصیلی 1401 – 1402 از دوم مهرماه آغاز می شود.

قویدل، شمار دانش آموزان امسال را 435 هزارو 683 نفر با 4/5 درصد افزایش نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: تا به امروز ثبت نام 90 درصد دانش آموزان انجام شده و برای سال آینده بالغ بر 15هزارو644 کلاس درس پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم ساماندهی نیروی انسانی با نظم و جدیت بیشتری در سراسر هرمزگان انجام شود تا در آغاز سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از 20 مدرسه مختلط دوره متوسطه را در هرمزگان کاهش داده و تکفیک کردیم.

قویدل تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه آموزش، فعالیت های پژوهشی و فرهنگی گام های موثری را برداشته است.

وی به هنرستان های استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در استان هرمزگان صنایع فولاد، نفت و... استقرار دارد اما نیروهای متخصص در برخی از رشته ها وجود ندارد و به همین علت این  موضوع مهم در دستور کار استاندار هرمزگان و شورای اداری اداره آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: هم اکنون در هنرستان جوار پالایش نفت بندرعباس دو رشته «مهندسی مکاترونیک و ماشین افزار» و در هنرستان جوار فولاد رشته مهندسی«متالورژی» تفاهم نامه آن امضا شده و مراحل ثبت نام دانش آموزان در حال انجام است و از دوم مهرماه شاهد حضور هنرجویان این رشته مهندسی هستیم.

قویدل در ادامه گفت: هنرستان جوار شهرک صنعتی و هنرستان بهیاری را نیز بزودی راه اندازی خواهیم کرد اما فعلا در حال کسب موافقت‌نامه‌های آن هستیم.

وی در پایان به تکمیل تجهیزات درمانگاه فرهنگیان نیز اشاره‌ کرد و گفت: با مشارکت و همکاری صنایع هرمزگان بالغ بر 8میلیارد تومان تجهیزات برای درمانگاه فرهنگیان خریداری کردیم و هم اکنون قریب به یک میلیاردو 500 میلیون تومان برای کارهای تعمیراتی استخر فرهنگیان هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه