English

تاسیس ۵ هنرستان جدید در هرمزگان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از تاسیس سه هنرستان دولتی و دو هنرستان غیر دولتی در شاخه فنی و حرفه ای و افزایش جذب دو درصدی هنرجویان در هنرستان های سطح استان خبر داد.

تاسیس 5 هنرستان جدید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،؛محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان، گفت: برای سال تحصیلی 1400-99، پنج هنرستان و 8 رشته در شاخه فنی و حرفه ای تاسیس و توسعه داده شده است.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 99-98 تعداد هنرجویان جذب شده در پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای سه هزار و 218 نفر بوده که برای سال تحصیلی1400-99 آمار ثبت نام هنرجویان جذب شده تا کنون سه هزار و 446 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

این مسئول ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش مهارت آموزی گفت: تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای در سطح استان 56 واحد بوده که برای سال تحصیلی جدید به تعداد 61 واحد توسعه یافته است.

وی افزود: هنرستان دخترانه شهید فروتن با سه رشته طراحی دوخت،حسابداری و کامپیوتر بصورت مستقل ، هنرستان کاپتان احراری وابسته به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رشته های علوم و فنون دریایی ، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در رشته های نقاشی و نمایش و دو هنرستان غیر دولتی فن آموز و مبین خلیج فارس با رشته های شبکه و نرم افزار و الکتروتکنیک در 4 منطقه استان تاسیس شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت : تعداد رشته های فعال شاخه فنی و حرفه ای در سطح استان در سال تحصیلی 99-98 تعداد 29 رشته بوده که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 1رشته جدید و 8 رشته فعال از گذشته در 5 منطقه توسعه داده شده است و سهم فنی حرفه ای استان از 13.62 درصد بوده و برای سال جاری تا کنون به 15.17 رسیده است.

قویدل در پایان گفت: با توجه به قابلیتها و تنوع در رشته های موجود در شاخه فنی و حرفه ای و همچنین به روز بودن رشته ها با مشاغل موجود در بازار کار و نیاز جامعه و بازار کار استان به نیروهای انسانی ماهر تقویت شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش از اولویت ای برنامه معاونت آموزش متوسطه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی