English

به دلیل حضور پر شور مردم؛

نماز بر پیکر آیت الله ناصری در پل بزرگمهر اصفهان اقامه شد

​به دلیل حضور پر شور مردم در آیین تشییع آیت الله ناصری، نماز میت در پل بزرگمهر اصفهان اقامه شد.

نماز بر پیکر آیت الله ناصری در پل بزرگمهر اصفهان اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر پیکر آیت الله ناصری نماز میت اقامه کرد.

گفتنی است آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به علت بیماری امکان حضور در این مراسم را نداشته است.

پیکر آیت الله شیخ محمّدعلی ناصری امروز یکشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۱ ساعت۹صبح از میدان احمدآباد تشییع و پس از عبور از خیابان‌های بزرگمهر و سجاد در گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شود.

آیت الله محمّد علی ناصری دولت آبادی سال ۱۳۰۹ ‌هجری شمسی در شهر دولت‌‌آباد برخوار در خانواده‌‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او  حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمّد باقر ناصری‌ و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

آیت الله ناصری در چهارده سالگی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفت.آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی برخی از استادان اصول عالی حوزوی این عالم اخلاق بودند.

وی علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نزد محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سید هاشم حداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی پرداخت. همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی، چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشت.

آیت الله ناصری پس از بازگشت به ایران در دولت آباد و اصفهان به تربیت شاگردان، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیاز‌های گوناگون مردم پرداخت.

حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)، حوزه علمیه صاحب الزمان (عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون (س)، مرکز دیجیتال حضرت  ولی عصر در دولت آباد و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی از جمله مراکز دینی زیر نظر این استاد حوزه بود.

گفتنی است؛ این استاد برجسته اخلاق پس از یک دوره بیماری در سن 92 سالگی علی رغم تلاش کادر پزشکی و مراقبت‌های ویژه جمعه 4 شهریورماه  دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست.

وی در سال 1309 هجری شمسی در دولت آباد برخوار به دنیا آمد . پدر این بزرگوار حاج شیخ محمد باقرناصری از عالمان وارسته بود که برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت.

آیت‌الله ناصری مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی -فرهنگی تحت اشرافش بود؛ وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل بیت و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان(عج) مشغول بود.

وداع 4

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه