English

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز:

هشت استخر در غرب اهواز به دلیل تخلف بهداشتی پلمب شدند

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۴۵ مورد نمونه برداری از استخرهای زیرپوشش انجام شده گفت: هشت استخر در این مدت تخلف بهداشتی داشتند که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و به صورت موقت پلمب شدند.

هشت استخر در غرب اهواز به دلیل تخلف بهداشتی پلمب شدند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی این مرکز شایسته شمی پور از نظارت مستمر بر استخرهای شنای زیرپوشش غرب اهواز توسط کارشناسان سلامت محیط خبر داد و بیان کرد: با شروع فصل تابستان و افزایش رغبت مردم به استفاده از استخرها، نظارت کارشناسان سلامت محیط از این اماکن بیشتر شد به گونه‌ای که استخرهای شنا به صورت هفتگی مورد بازرسی قرار گرفته و در این بازرسی ها آزمایش‌های لازم بر روی آب موجود در استخرها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آلودگی استخرهای شنا به سه گروه تقسیم می‌شوند افزود: این آلودگی‌ها شامل فیزیکی از جمله مواد نامحلول و کلوییدی که توسط شناگران و از فضای اطراف وارد آب استخر می‌شود، موجب کدورت آب شده و غذای میکروارگانیزم ها را تامین می‌کند، آلودگی شیمیایی شامل آلودگی شیمیایی آب استخرهای شنا شامل مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب استخر، مواد حاصل از واکنش این مواد، به ویژه گندزداها با موادآلی و معدنی موجود در آب خام، و مواد دفعی آزاد شده از شناگران شامل ترشحات بینی، حلقی، پوستی، کرم‌ها و پمادها و سوسپانسیون تراشه‌های پوست، مو و چرک، گریس، روغن و... هستند.

شمی پور به آلودگی میکروبیولوژی اشاره کرد و گفت: استخرهای خصوصی و عمومی محل مناسبی برای رشد میکرواورگانیزم‌های بیماریزا هستند که توسط بعضی شناگران به آب منتقل شده و در داخل آب و یا در بیوفیلم فیلترها رشد و تکثیر می‌کنند.

این مقام مسوول گفت: احتمال انتقال بیماری‌های عفونی از طریق استخرها امکان پذیر است، بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند، نباید به این مکان‌ها رفت و آمد کنند. از بین بیماری‌های منتقله از طریق آب استخرها می‌توان به تب تیفوئید، دیسانتری، تراخم، لیپتوسپیروزیس، انتقال کرم های حلقوی و دیگر عفونت های پوستی، شیستوزومیازیس، خارش شناگران، بیماری دستگاه تنفسی، بیماری گوارشی و...  اشاره کرد.

وی ادامه داد: این عوامل بیماریزا را می‌توان به صورت آمیب و پروتوزوآ، باکتری، ویروس، قارچ و کرم حاد و انگل در بیشتر استخرهای فاقد سیستم های تصفیه بهداشتی مشاهده کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه