English

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان:

بیکاری فارغ التحصیلان چالش اساسی استان همدان است/ شغل وجود دارد اما کارگر نداریم

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان چالش اساسی استان همدان است، گفت:استان همدان از وجود طرح های اشتغالزایی جان دار که تأثیر خوبی در فضای کسب و کار داشته باشد، محروم است.

بیکاری فارغ التحصیلان چالش اساسی استان همدان است/ شغل وجود دارد اما کارگر نداریم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، یوسف شعبانی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان   شنبه ۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان چالش اساسی استان همدان است، گفت:استان همدان از وجود طرح های اشتغالزایی جان دار که تأثیر خوبی در فضای کسب و کار داشته باشد، محروم است.

وی اظهار کرد: یکی از چالش های اشتغال استان همدان این است که فرصت های شغلی استان خالی است به طوریکه شغل وجود دارد اما کارگر نداریم و یکی از مطالبات کارفرمایان از ما نیروی کار است.

وی با اشاره به بیکاری عمومی در استان، افزود: استان همدان از وجود طرح های اشتغالزایی جان دار که تأثیر خوبی در فضای کسب و کار داشته باشد، محروم است.

شعبانی با بیان اینکه ۲۹.۶ درصد از جمعیت فعال استان در حوزه کشاورزی فعال هستند، یادآور شد: ۲۹.۵ درصد از جمعیت فعال استان در حوزه صنعت، ۴۰.۹ درصد در حوزه خدمات و بیش از ۱۳ هزار نفر در حوزه تعاون فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵۶ هزار نفر بیمه شده در استان همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان ۲۵۶ هزار و ۴۵۰ بیمه شده وجود دارد که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۳۶۵ نفر بیمه شده اجباری است.

وی با تأکید بر اینکه پوشش بیمه ای استان خوب است، بیان کرد: تأثیرگذاری واحدهای بزرگ در اشتغال استان بیشتر است در حالیکه در استان همدان ۹۴۲۲ واحد اشتغال یک نفره، ۱۵۹۴ واحد ۱۱_۴۹ نفر و ۳۹۱ واحد بیش از ۵۰ نفر اشتغال دارند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۲ واحد مشمول قانون کار هستند، تصریح کرد: ۱۳۰۰ واحد صنعتی و ۴۴۳۹ واحد کشاورزی و مابقی در حوزه خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان پرداخت شده است، تأکید کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در استان همدان پرداخت شده است.

شعبانی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۹۶۲ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است، مطرح کرد: در بخش مشاغل خانگی ۷۴ میلیارد تومان در سال گذشته توسط ۲۱۳۵ طرح مشاغل خانگی جذب و پرداخت شد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان سهمیه استان همدان در تسهیلات مشاغل خانگی درنظر گرفته است.

وی درباره به‌کارگیری اتباع خارجی در استان همدان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌کارگیری اتباع خارجی در استان همدان غیرمجاز است اما بیش از ۱۲۰۰ تبعه خارجی شناسنامه دار در استان شناسایی شدند که در واحدهای دامداری، آجرپزی، سیلیس کوبی و گلخانه‌ها فعال هستند که فرصت دادیم تا استان را ترک کنند.

شعبانی با بیان اینکه ۷۹۰ هزار و ۶۷۴ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: غریب به ۸۰۰ هزار نفر در تأمین اجتماعی با ما ارتباط دارند،همچنین یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تعاونی‌های استان همدان هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: در استان همدان ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر بیمه شده ساختمانی وجود دارد و ۱۸۹۰ نفر ثبت نام شده فقر مطلق هستند که دولت موظف به حمایت از این افراد خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ شکایت کارگری کارفرمایی در استان همدان در۱۵ هیئت تشخیص رسیدگی شده است، یادآور شد: ۵۱۵۱ رأی در این هیئت های تشخیص رسیدگی شده که ۸۳۳ مورد سازشی بوده است.

شعبانی با بیان اینکه تا پارسال چهار هیئت‌ حل اختلاف در استان وجود داشت که امسال به هفت هیئت رسیده است، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ۱۰۶۷ رأی صادر شده که ۱۰۲ رأی سازشی بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در یک سال اخیر ۲۲۸۶ نفر در استان همدان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه اشتغال در دوره برقراری بیمه بیکاری ممنوع است،۱۰۴۳ مورد کشف اشتغال صورت گرفته و مقررسی ۱۷۷۳ نفر قطع شده است و نیروهای جدید به کار گرفته شده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی