English

محمود رضایی اعلام کرد؛

تامین آب هزار روستای فارس به صورت پایدار/ افتتاح بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه گاز رسانی در فارس

محمود رضایی به وجود تنش آبی در هزار روستای استان در ابتدای فصل گرم امسال اشاره و اظهار کرد : با اجرای حدود ۴۰ درصد از پروژه های آبرسانی استان در سال جاری ، مشکل تامین آب روستاهای مذکور حل خواهد شد .

تامین آب هزار روستای فارس به صورت پایدار/ افتتاح بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه گاز رسانی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، در خصوص پروژه های قابل افتتاح در استان فارس توضیح داد و گفت : عملیات اجرای تمام پروژه های مورد نظر به اتمام رسیده و زمان بهره برداری آنها فرا رسیده است .

وی از توزیع متوازن و عادلانه پروژه های مذکور در سطح استان خبر داد و گفت : حتی برای شهرستان های جدید التاسیس کوچک استان نیز پروژه های عمرانی تعریف شده است . 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد : پروژه های عمرانی هفته دولت با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مردم در حوزه های عمومی و‌ رفاهی در حوزه های ورزشی ، آبرسانی به شهرها و‌روستاها ، حمل و‌نقل و‌راهداری ، مسکن ، بهداشت و درمان ، برق رسانی ، گازرسانی ، فرهنگی و آموزشی ، خدمات شهری و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و کمک به بخش خصوصی به عنوان نیروی اصلی محرک توسعه تعریف شده اند . 
 
رضایی به بحث‌ گاز رسانی به شهرها و‌ روستاها اشاره و عنوان کرد : خوشبختانه در حال حاضر تمام شهرهای استان از نعمت گاز برخور دارند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تا شهریور ۱۴۰۲ گاز کشی خواهند شد ؛ ضمن اینکه در حال حاضر نیز بیش از ۹۶ درصد این روستاها از نعمت گاز بهره مند می باشند . 
 
وی خاطر نشان کرد : در همین هفته دولت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه گاز رسانی در استان فارس افتتاح و‌ یا کلنگ زنی خواهد شد . 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس یادآور شد :در حال حاضر اکثر صنایع و‌ شهرک های صنعتی ما دارای گاز هستند و این مهم عوارض استفاده از سوخت های غیر مجاز در این واحدها را به صفر رسانده است .
 
وی در ادامه به عبور فارس از تابستان امسال بدون اعمال خاموشی ها اشاره کرد و گفت : تابستان امسال را بدون خاموشی های خانگی و حتی با کاهش خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت پشت سر گذاشتیم ؛ این شرایط نتیجه مدیریت مطلوب توزیع برق در استان و تعامل با مردم و‌مدیریت مصرف از سوی آنها بود . 
 
رضایی همچنین از مقاوم سازی واحدهای مسکونی ۷۰ درصد از روستاهای فارس خبر داد و گفت : فارس استانی حادثه خیز است و مقاوم سازی واحد های مسکونی که از ایمنی کافی برخوردار نیستند به کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث کمک خواهد کرد . 
 
وی به مصوبه اخیر دولت برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با بهره ۵ درصد در حوزه مقاوم سازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و‌گفت : با پرداخت این تسهیلات ، مقاوم سازی ۳۰درصد باقی مانده از واحد های مسکونی روستایی شتاب خواهد گرفت .  
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به وجود تنش آبی در هزار روستای استان در ابتدای فصل گرم امسال اشاره و اظهار کرد : با اجرای حدود ۴۰ درصد از پروژه های آبرسانی استان در سال جاری ، مشکل تامین آب روستاهای مذکور حل خواهد شد . 
 
رضایی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به شیراز و بسیاری از شهرستان های استان نیز در حال انجام است.
 
وی از انجام پروژه های عمرانی در حوزه راهداری ، کشاورزی و بهداشت و درمان و سایر حوزه ها با استفاده از توان مالی و اجرایی قرارگاه خاتم و‌پیرو انعقاد تفاهم نامه با این نهاد پرقدرت خبر داد و گفت : قطار عمرانی فارس با قدرت و شتاب مطلوب در حال حرکت بوده و به زودی مردم استان از مزایای پروژه های عمرانی در تمامی حوزه ها بهره مند خواهند شد .
آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه