English

تدوین برنامه جامع تحول و تعالی دانشگاه علوم پزشکی قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه جامع طرح تحول و تعالی دانشگاه علوم پزشکی قم با مشارکت متخصصانی از وزارت بهداشت که سابقه خوبی در این زمینه داشتند، تدوین شد.

تدوین برنامه جامع تحول و تعالی دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پزشکان نمونه استان قم، افزود: این برنامه که افقی خوبی پیش روی ما خواهد گذاشت، بر اساس شاخص‌های عدالت و تعالی سلامت نوشته شده و بر اساس مزیت‌های نسبی و شرایط حاکم بر استان تدوین شده است.
وی ادامه داد: نقش علوم انسانی در سلامت بسیار مهم است که در برنامه تحول و تعالی دانشگاه در نظر گرفته شده و به جهت‌دهی برنامه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.
وی بیان کرد: ملاک پیگیری مباحث آموزشی و خدماتی در حوزه سلامت بر این اساس است که بتوانیم زیرساخت‌های دانشگاه را در حوزه‌های مختلف دنبال کنیم.
مصری با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم با حمایت وزارتخانه در ۶ ماه آینده بسیاری از مشکلات دانشگاه را پشت سر بگذاریم، خاطرنشان کرد: در هفته دولت، هفت طرح در حوزه‌های مختلف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
به گفته وی، کتب میراث گذشتگان پیرامون مسائل مربوط به پزشکی و سبک زندگی، بسیار جامع و گرانبهاست و استخراج مبانی این کتب و عمل به آن از جمله برنامه‌های دانشگاه می‌باشد.
وی با تاکید بر حکیم پروری در دوره‌های آموزشی دانشگاه، نگاه نو به طب متعالی و ترویح سبک زندگی صحیح اسلامی را از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: اگر بتوانیم معنویت و اخلاق را در پرسنل بهداشت و درمان ارتقا دهیم، می‌توانیم در جامعه به‌عنوان مجموعه‌ای اثربخش و راهبر اجتماعی موثر باشیم و شاخص‌های سلامت معنوی را گسترش دهیم.

انتخاب ۳۰ پزشک نمونه در استان قم
رییس سازمان نظام پزشکی قم نیز در این آیین گفت: پزشکان نمونه از نظر شاخص‌هایی از جمله سابقه طبابت و حضور در قم تعیین شد و در این راستا ۳۰ پزشک نمونه انتخاب شدند.
حسن عادلی افزود: در ۳۱ ماه گذشته به‌ویژه از ابتدای همه‌گیری کرونا و شرایط سخت این بیماری که در ابتدا ناشناخته و هراس‌انگیز بود، جامعه پزشکی ایثارگری‌های بسیاری داشتند و تعدادی نیز در راه خدمت به مردم جانشان را از دست دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: حوزه انتظامی و هیات‌های شبه قضایی شرایط نسبتا خوبی در زمینه پرونده‌های پزشکی داریم و در تلاش هستیم در این هیات‌ها عدالت رعایت شود و بازتاب فعالیت‌ها نیز مناسب باشد.
وی افزود: حمایت از حقوق اعضای صنف و مردم استان از وظایف هیات‌های حل اختلاف در سازمان نظام پزشکی است.
عادلی تاکید کرد: برای موفقیت در حوزه سلامت باید از کشورهای موفق در این حوزه از جمله انگلستان، کانادا و استرالیا الگوبرداری و متناسب با شرایط فرهنگی کشور فعالیت کنیم.
وی، اجرای کامل طرح‌های پرونده الکترونیک سلامت، نسخه نویسی الکترونیک و سیستم ارجاع و نظام پزشک خانواده را از مهم‌ترین شاخص‌های رسیدن به موفقیت در حوزه سلامت عنوان کرد.
این آیین که با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، نمایندگان قم در مجلس، عباس ذاکریان فرماندار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان و مسوولان استانی و فعالان حوزه بهداشت و سلامت برگزار شد، از ۳۰ پزشک نمونه استان قم تجلیل شد.
اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعالی سینا و روز پزشک نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه