English

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های آذربایجان شرقی اهتمام جدی برای ارتقاء ضریب امنیت شبکه‌های سایبری داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از فضای مجازی برای تهدید و اخلال در امنیت سایبری کشور، بر لزوم برنامه­‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان در جهت آموزش و آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان بویژه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.

دستگاه‌های آذربایجان شرقی اهتمام جدی برای ارتقاء ضریب امنیت شبکه‌های سایبری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، تراب محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  آذربایجان شرقی در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان، با تاکید بر اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در عملکرد سازمان‌ها، از مدیران دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست برای بالا بردن ضریب امنیت شبکه خود اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی افزود: میزان پایش و رصد تهدیدهای سایبری در سطح استان را باید افزایش دهیم چرا که همه دستگاه‌ها می‌توانند هدف حمله سایبری قرار گیرند و این مخاطرات باید جدی گرفته شود.

  معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: هدف از ایجاد قرارگاه پدفاند سایبری و شورای فضای مجازی، رصد و پایش تهدیدهای مربوط به این حوزه است و دستگاه‌ها باید به صورت جدی در این زمینه پاسخگو بوده و ضمن پیش‌بینی حملات احتمالی، زیرساخت‌های سایبری دستگاه خود را ارتقاد داده و از آسیب‌های احتمالی بکاهند.

محمدی با بیان این که امروزه پیشرفت و توسعه کشورها در تمام عرصه­ ها بدون امنیت میسر نیست، گفت: امنیت در دنیای امروز، ارتباط تنگاتنگی با حوزه سایبری دارد و امنیت در هیچ حوزه‌ای مهم‌تر و خطیرتر از این حوزه نیست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اهمیت حوزه سایبری در عرصه‌های مختلف پرداخته و  وظایف قرارگاه پدافند سایبری را تشریح کرد.

محمد بیگ با اشاره به اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور در مقابل انواع تهدیدها، اظهار داشت: در این راستا و با هدف تمرکز بر دفاع از زیرساخت‌های مهم استان در مقابل انواع تهدیدهای سایبری، قرارگاه پدافند سایبری تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه به‌عنوان متولی پدافند سایبری استان، رسالت مصون‌سازی و پایدارسازی سرمایه‌های سایبری از طریق پایش و تشخیص تهدیدها و آسیب‌ها، اعلام هشدارهای لازم، تدوین شیوه‌نامه‌های پدافندی، آموزش و نهادینه‌سازی پدافند سایبری و دفاع حقوقی در برابر تهدیدها و حملات سایبری را برعهده دارد.

بیگ همچنین راهبری، هدایت، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی راهبردمحور پدافند سایبری در دستگاه‌های اجرایی را از مهم‌ترین وظایف قرارگاه پدافند سایبری استان برشمرد و گفت: با تاکید استاندار، قرارگاه پدافند سایبری در استان فعال و دبیرخانه آن تشکیل شده است.

گفتنی است در این جلسه، احکام جانشین و دبیر قرارگاه پدافند سایبری استان  که از سوی استاندار آذربایجان شرقی صادر شده است، به ترتیب به مقصود دشتی و محمد بیگ اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی