English

فرماندار تایباد بیان کرد؛

عبور اکثر اتباع افغانستانی برای شرکت در اربعین از مرز دوغارون

فرماندار تایباد بیان کرد: با هماهنگی و هم افزایی ایجاد شده در بین تمامی کمیته‌های پیش بینی شده ستاد اربعین تایباد، مرز دوغارون آماده استقبال از زائران و مسافران افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

عبور اکثر اتباع افغانستانی برای شرکت در اربعین از مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار تایباد در خبری اطلاع رسانی کرد: بیش از ۸۰ درصد اتباع افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در عزاداری‌های ماه صفر، از مرز دوغارون عبور می‌کنند.

دونده در ادامه این خبر اضافه کرد: گذرگاه زمینی دوغارون برای اتباع افغانستانی یکی از امن‌ترین مرز‌های مشترک دو کشور ایران و افغانستان به شمار می‌رود.

فرماندار تایباد همچنین متذکر شد: روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این دو کشور، سطح روابط آن‌ها را افزایش داده و ایران همواره در کنار مردم این کشور دوست و همسایه بوده است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده در معبر زمینی دوغارون برای استقبال و ارائه خدمات به مسافران و زائران افغانستانی کشور عراق تاکید کرد: با هماهنگی و هم افزایی ایجاد شده در بین تمامی کمیته‌های پیش بینی شده ستاد اربعین تایباد، مرز دوغارون آماده استقبال از زائران و مسافران افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

فرماندار تایباد اظهار کرد: ۲ موکب پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) در مرز دوغارون پیش بینی شده است و از روز‌های ابتدایی ورود مسافران تا روز‌های پایانی آن، خدمات ادامه دارد و بر استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستانی برای ارائه خدمات مطلوب به این زائران تاکید داریم.

دونده خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی ۲ساله این مراسم بخاطر همه گیری کرونا و پیش بینی استقبال از این مراسم توسط عزاداران، باید تدارکات بیشتر و بهتری در مرز انجام شود؛ لذا برای توقف احتمالی و اسکان زائران حسینی افغانستان، فضایی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه