English

معاون امور اقتصادی استاندار خبر داد؛

سفر هیئت ۷۵ نفری تجاری تاتارستان به آذربایجان‌شرقی

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی از سفر هیئت ۷۵ نفری تجاری به همراه نخست وزیر، وزیر اقتصاد و تُجار تاتارستان به آذربایجان‌شرقی در هفته‌ جاری خبر داد.

سفر هیئت ۷۵ نفری تجاری تاتارستان به آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد کلامی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و تسهیل در سرمایه گذاری و رفع موانع تولید اهر اظهار داشت: در این مدت حدود ۳ هزار نفر در واحد‌های تولیدی راکدی که به چرخه فعالیت بازگشتند شاغل شدند و ۳۹ معدن راکد استان به مدار تولید بازگشته‌ است.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی آذربایجان‌ شرقی برای حل مشکلات اقتصادی همدل و همراه هستند افزود: در ارزیابی‌های اتاق بازرگانی کشورمان، آذربایجان‌ شرقی جزو سه استان برتر در حوزه کسب و کار شناخته شده است در حالی که سال گذشته استان ما در رتبه ۱۷ کشور قرار داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از سفر هیئت ۷۵ نفری تجاری به همراه نخست وزیر، وزیر اقتصاد و تُجار تاتارستان به آذربایجان‌شرقی در هفته‌ جاری خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی آذربایجان‌شرقی فعال شده است و علاوه بر رایزنی با سفرای کشور‌های همسایه روز چهارشنبه هیئت تجاری بلندپایه تاتارستان با حضور نخست وزیر آن‌ها به استان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: نهم شهریورماه هیئت تجاری آذربایجان‌ شرقی به کشور ارمنستان سفر می‌کند، افزود:  و تا آذرماه برای سفر هیئت تجاری استان به اقلیم کردستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم لذا از ظرفیت‌های شهرستان‌ها در سفر‌های تجاری خارجی استفاده خواهیم کرد.

کلامی با اشاره به ظرفیت های مهم اهر گفت: این شهرستان در تمامی بخش‌های اقتصادی دارای ظرفیت است، به‌عنوان مثال ظرفیت معدن انجرد و سایر معادن طلا و آهک کمتر از مس سونگون نیست. همچنین در بخش کشاورزی علی‌رغم تنش آبی در اکثر نقاط استان به دلیل دریاچه ارومیه در شهرستان اهر با تغییر الگوی کشت می‌توان به بالاترین سطح تولید محصولات کشاورزی دست یافت.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حوزه گردشگری شهرستان اهر به لحاظ تأثیرپذیری از جنگل‌های ارسباران و قرار گرفتن در شاهراه گردشگری استان، دست نخورده مانده است. در حالی که باغ های اهر نباید صرفاً به دید باغ نگاه کرد بلکه ظرفیت عظیمی برای گردشگری باغی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه