English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

جمهوری آذربایجان و نخجوان جایگاه خاصی در آذربایجان شرقی دارند/افزایش مبادلات با کشورهای همسایه نیازمند تسهیل گری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه نیازمند تغییر رویکردها و تسهیل گری است.

جمهوری آذربایجان و نخجوان جایگاه خاصی در آذربایجان شرقی دارند/افزایش مبادلات با کشورهای همسایه نیازمند تسهیل گری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد کلامی در نشست بررسی توسعه زیرساخت های اقتصادی ایران و آذربایجان در منطقه آزاد ارس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در راستای افزایش تعاملات با کشورهای همسایه اظهار داشت: رویکرد اصلی و غالب دولت سیزدهم افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه  است و در این راستا برای استان های مرزی رسالت های جدیدی تعریف شده است که بتوانند مبادلات تجاری خود  را با کشورهای همسایه و یا کشورهایی که در حوزه نفوذ اقتصادی آن استان ها هستند افزایش دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: دستیابی به این هدف نیازمند ایجاد تغییر در رویکردها و کارکردهای اقتصادی استان و تسهیل گری در امور است و تمامی ارگان های دخیل در این امر از جمله منطقه آزاد ارس، گمرکات استان، سازمان صمت، پایانه ها و.. باید رویکردهای خود را با رسالت و ماموریت تعریف شده هماهنگ کنند.

 کلامی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان و نخجوان از گذشته بدلیل وجود مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی جایگاه خاصی در آذربایجان شرقی دارند افزود: با توجه به اعلام آمادگی نخست وزیر جمهوری آذربایجان مبنی بر فعال کردن گمرک جلفا، راه اندازی قطار نخجوان ارس مشهد جهت اعزام مسافرین نخجوان برای زیارت و نیز راه اندازی توریسم سلامت،  در صورت تحقق این اقدامات بزودی شاهد اتفاقات خوبی در منطقه خواهیم بود.

سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم با اشاره به اهمیت و موقعیت راه آهن جلفا و اهمیت بهره گیری از فرصت پیش آمده از طریق بستر اتصال ریلی گفت: با توجه به تحولات منطقه و تفاهم‌نامه سه جانبه بین روسیه آذربایجان و ارمنستان، وجود راه آهن جلفا در منطقه آزاد ارس امتیازی بزرگ برای ارس و آذربایجان شرقی در گسترش ظرفیت‌های تجاری دو کشور ایران و آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه است.

وی افزود: کشورمان 215 کیلومتر مرز مشترک با نخجوان دارد که نیمی از این مساحت در محدوده آذربایجان شرقی است و با توجه به اهمیت ایجاد راه ارتباطی بین آذربایجان و نخجوان، وجود راه آهن جلفا از این لحاظ یک امتیاز بزرگ می باشد و منطقه آزاد ارس باید در این راستا اقدامات راهبردی انجام دهد تا همزمان با تحولات منطقه پیش رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه