English

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

فعالیت لجستیک مناطق آزاد تقویت می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از تقویت مناطق آزاد کشور در حوزه لجستیک به جهت تاثیر آن در اقتصاد کشور خبرداد.

فعالیت لجستیک مناطق آزاد تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حمیدرضا مومنی در اولین نشست شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد کشور در ارس با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد تن کالا از طریق کانال سوئز ترانزیت می شود، گفت: با توجه به اینکه هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد در صورتی که پنج درصد این ترانزیت ها از طریق مناطق آزاد انجام شود علاوه بر اشتغالزایی در این مناطق، درآمد و ارزآوری چشمگیری برای مناطق آزاد و کشور ایجاد می کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه از تقویت مناطق آزاد کشور در حوزه لجستیک به جهت تاثیر آن در اقتصاد کشور خبرداد.

اولین نشست شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیران عامل این مناطق به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد.

این نشست با محوریت ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان های مناطق آزاد در حوزه لجستیک، بررسی و تبادل نظر در خصوص سیاست گذاری، برنامه ریزی راهبردی و تبیین نقش و جایگاه مناطق آزاد در حوزه لجستیکی کشور، بررسی و پشتیبانی اولویت های لجستیکی هریک از مناطق و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی در جهت ارتقای ظرفیت تخصصی کارشناسی حوزه لجستیک در سازمان های مناطق آزاد برگزار شد.

برگزاری هفتگی شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور معاونین لجستیک و حمل و نقل مناطق و به میزبانی یکی از مناطق آزاد کشور از مصوبات این نشست بود که در همین راستا مقرر شد دومین جلسه این شورا هفته آتی در منطقه آزاد چابهار برگزار شود.

 حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در راس هیاتی متشکل از مدیران عامل و برخی معاونین و مدیران مناطق آزاد در راستای برگزاری نشست هم اندیشی مدیران عامل این مناطق و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری، زیرساختی، اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ارس به این منطقه سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی