English

کرمانشاه میزبان ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی در اجلاس بین المللی "پیرغلامان و خادمان حسینی"

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما از حضور حدود 300 مهمان خارجی و داخلی در اجلاس "پیرغلامان و خادمان حسینی" خبر داد و گفت: 200 مهمان داخلی و 15 مهمان خارجی و همچنین 25 نفر از طلاب و دانشجویان خارجی جامعة المصطفی که مقیم ایران هستند در این اجلاس حضور دارند.

کرمانشاه میزبان 300 مهمان داخلی و خارجی در اجلاس بین المللی "پیرغلامان و خادمان حسینی"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمد مهدی رحمتی، معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در نشست خبری "پیرغلامان و خادمان حسینی" در خصوص علت انتخاب کرمانشاه جهت برگزاری نوزدهمین دوره اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی ابراز داشت: برخورداری چندین ویژگی استان کرمانشاه مورد توجه هیات اندیشه ورزی قرار گرفت مانند برخورداری از ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور، حماسه، معرفت و سوگ هم چهار بعد مهمی است که باید در آیین های عاشورایی باشد و خوشبختانه آیین های عاشورایی در کرمانشاه این چهار شاخصه را دارا هستند.

رحمتی شاخص بعدی در رابطه با انتخاب کرمانشاه برای میزبانی اجلاس "پیرغلامان و خادمان حسینی"  را برگزاری آیین های حماسی در تکایا عنوان کرد که کرمانشاه در این زمینه سابقه ای 200 ساله دارد و تاکنون آثار مکتوبی در این زمینه دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به استقبال مهمان خارجی برای حضور دراین دوره اجلاس در کرمانشاه گفت: استقبال مهمانان خارجی و تنوع حضور کشورها در این دوره نسبت به دوره های قبل بسیار چشمگیرتر بوده است.

وی افزود: همچنین در این دوره حضور بانوان هم بسیار پررنگ بوده، چرا که برای اولین بار امسال حضور بانوان در جنبه های مختلف آیین های عاشورایی شکل گرفته و ما در این دوره اجلاس 15 مهمان از میان بانوان خواهیم داشت.

رحمتی با اشاره به برگزاری پخش زنده آیین افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس از شبکه قرآن و افق، گفت: همچنین شبکه های دو، سه، پنج، سحر، کوثر و العالم اخبار مربوط به این اجلاس را پوشش خواهند داد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما برگزاری این اجلاس را نمادی برای نشان دادن هویت ملی عنوان و بر برگزاری شایسته و باشکوه آن تاکید کرد و افزود: امیدواریم استان کرمانشاه با ظرفیت های بی نظیر خود میزبانی خوب برای برگزاری هرچه باشکوهتر این اجلاس باشد.

رحمتی از حضور حدود 300 مهمان خارجی و داخلی در این اجلاس خبر داد و افزود: 200 مهمان داخلی و 15 مهمان خارجی در این اجلاس داریم، همچنین 25 نفر از طلاب و دانشجویان خارجی جامعة المصطفی که مقیم ایران هستند در این اجلاس حضور دارند.

وی افزود: 15 مهمان بانو، 15 پیرغلام ملی و 10 پیرغلام بین المللی و 15 پیرغلام استانی هم در این اجلاس حضور داشته و تجلیل می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه