English

ایوب زارعی خبر داد؛

آغاز فرآیند ثبت ۵ اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرآیند ثبت 5 اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

آغاز فرآیند ثبت 5 اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایوب زارعی مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این مطلب که بر اساس اسناد تاریخی بندر لافت یکی از درگاه‌های اصلی ورودی به جزیره قشم بوده و دارای قدمت تاریخی زیادی است گفت: به‌منظور حفاظت از آثار تاریخی جزیره در اطراف این بندر، بازدیدهای میدانی صورت گرفته و در این فعالیت میدانی پنج اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی شناسایی و مستند نگاری شده است.

وی گفت: مشارکت جامعه محلی در تمامی مراحل کار از نقاط قوت این فرآیند محسوب می‌شود.

زارعی در ادامه گفت: دو محوطه تاریخی شیخ موسی و مهرونی که به دوران اسلامی بازمی‌گردد، دو اثر شاخصی است که برای ثبت آن‌ها، به‌صورت جدی در حال پیگیری هستیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: پرونده این آثار تا پایان شهریورماه تکمیل و برای مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.

گفتنی است بندر تاریخی لافت که به بندر بادگیرها نیز مشهور است، یکی از قدیمی‌ترین بندرهای جنوب کشور است و از روزگاران قدیم تاکنون یکی از پرترددترین نقاط بندری به‌حساب می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه