English

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر خبر داد؛

خسارت آتش به ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی بخش کجور/ آتش مهار و خاموش شد+ فیلم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به پایان مهار و اطفا حریق، گفت: کل مساحتی دچار حریق شد در حدود 2 هکتار بوده است که از این مقدار سه هزار متر جزو اراضی ملی و جنگلی بود و سطح آن را به طور متناوب درختچه ها پوشانده بودند ولی مابقی اراضی کشاورزی بود.

خسارت آتش به 2 هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی بخش کجور/ آتش مهار و خاموش شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مسعود ملکی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه حدود ساعت 10:30 به ما اطلاع دادند که در منطقه «مالاک» بین روستای کوهپر و شهر پول آتش سوزی رخ داده است، اظهار داشت: بیشترین وسعت حریق در اراضی کشاورزی بود و گمانه زنی اولیه این است که احتمالاً برای آماده سازی زمین جهت شخم زنی اقدام به سوزندان باقیمانده ساقه های محصولات شد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی به علت وزش باد در منطقه گسترش یافت و از محدوده خود خارج و مناطق همجوار که جزو اراضی و منابع طبیعی و جنگلی بود را دچار حریق کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با بیان اینکه بنده هم بلافاصله جهت پایش میدانی و هماهنگی های لازم برای مهار و عملیات اطفا در محل وقوع این حریق حاضر شدم، تصریح کرد: عملیات مهار و اطفا حریق با کمک مردم، اهالی منطقه، نیروهای بسیج، بخشداری، شهرداری پول و جمعی دیگر از مسئولان در حدود ساعت 2 بعدازظهر به طور کامل مهار و خاموش شد. 

وی افزود: خودروی آتش نشانی شهرداری پول، لودر و تراکتور به محل حادثه اعزام شدند و با ایجاد آتش بُر از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد و در نهایت اطفا صورت گرفت.

ملکی با قدردانی از همه کسانی که در مهار و اطفا این حریق کمک کردند، درباره میزان وسعت آتش سوزی عنوان داشت: کل مساحتی دچار حریق شد در حدود 2 هکتار بوده است که از این مقدار سه هزار متر جزو اراضی ملی و جنگلی بود و سطح آن را به طور متناوب درختچه ها پوشانده بودند ولی مابقی اراضی کشاورزی بود. 

وی با تأکید بر اینکه بیشتر منطقه حریق حالت مرتعی بود، ابراز داشت: در حال حاضر به طور کامل نمی توان گفت که عامل انسانی موجب بروز این آتش سوزی شد اما بیش از 90 درصد آتش سوزی هایی که در اراضی جنگلی و منابع طبیعی رخ می دهد معمولاً عامل آن انسانی است که آن هم دو بخش عمدی یا غیرعمدی را شامل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، افزود: با توجه به اینکه این منطقه در زمره مناطق تفریحی و گردشگری باشد، قرار ندارد و بنابراین به نظر می رسد این آتش سوزی شاید به خاطر آماده سازی زمین های کشاورزی برای شخم زنی جهت کشت پاییزه رخ داده باشد و از کنترل خارج شد و گسترش یافت. 

وی بیان داشت: طبق برآورد اولیه از این جهت ممکن است بی احتیاطی انسانی سبب بروز این حریق شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه