English

به همت واحد آموزش و توانمند سازی اندیشکده نظام مسائل؛

کارگاه آموزشی روش تحقیق برای علاقمندان به پژوهشگری در رشت برگزار شد

کارگاه آموزشی روش تحقیق به همت واحد آموزش و توانمند سازی اندیشکده نظام مسائل برای علاقمندان به پژوهشگری در رشت برگزار شد.

کارگاه آموزشی روش تحقیق برای علاقمندان به پژوهشگری در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدرضا بینش برهمند، دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران اهل قلم گیلان در این کارگاه با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی روش تحقیق در استان اظهار کرد: بسیاری از ما بر این باور هستیم که هدف از تحقیق، تنها جمع‌آوری یک سری اطلاعات و داده در مورد موضوعی مشخص است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به شکلی علمی و جامع به انواع روش تحقیق و انجام آن‌ها نگاه بیندازیم، متوجه می‌شویم که تحقیق، اصول، روش‌ها و تکنیک‌های مرتبط با آن، مفهومی گسترده دارند ادامه داد:  این پروسه با طرح یک سؤال شروع شده و در این مسیر، محققان به روش‌ها و ابزارهای متفاوتی برای رسیدن به نتیجه و جمع‌آوری اطلاعات حقیقی نیاز پیدا خواهند کرد.

این پژوهشگر برتر در کشور  تصریح کرد: در تعریف روش تحقیق، باید به راهکارها و راهبردهایی اشاره کنیم که ما را به سمت منبع اصلی اطلاعات در خصوص دستیابی به نتیجه‌ای روشن از موضوعی خاص، هدایت می‌کند.

به گفته وی، بسیاری از دانش‌آموختگان نسبت به تفاوت بین روش تحقیق و تکنیک‌های مرتبط با تحقیق، اطلاعات کافی نداشته و همین امر باعث می‌شود تا در مراحل تحقیق علمی، در مسیری اشتباه قدم بردارند.

بینش برهمند یاداور شد؛ در روش تحقیق، شخص از راهکارهای مختلفی مانند مشاهده، مصاحبه و... برای رسیدن به منابع و اطلاعات حقیقی، استفاده می‌کند. به این ترتیب در تعریف روش تحقیق می‌توانیم به زبانی ساده‌تر این‌گونه بیان کنیم که روش تحقیق، روشی قابل استناد بوده که از آن برای رسیدن به پاسخ سؤال و کشف حقیقت در مورد موضوعی واحد، استفاده می‌کنیم.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی روش تحقیق به همت واحد آموزش و توانمند سازی اندیشکده نظام مسائل برای علاقمندان به پژوهشگری با تدریس استاد بینش برهمند مولف بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی جنگ و ادبیات پایداری در رشت برگزار و به دانش پذیران گواهی پژوهشگری اعطاء شد.

71bad06d-e78f-46c7-9ba8-e758e62f290d

2b0dbd7b-269b-4467-bdaa-89ae1fbf14c675323ebc-57ae-418f-8ac7-297e31bd65da94a3c5b6-2af7-4a1a-be5c-aff6333c297f

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه