English

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

ناموفق بودن آذربایجان‌شرقی در حوزه سنددار کردن کشاورزی/تمام اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم سنددار می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی برای کشاورزان قدرت ایجاد کرد و زمینه استفاده آنها از حقوقشان را مهیا می‌کند.

 ناموفق بودن آذربایجان‌شرقی در حوزه سنددار کردن کشاورزی/تمام اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم سنددار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایج شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در همایش سنددار کردن اراضی کشاورزی که با حضور مسؤولان استانی و دادستان تبریز برگزار شد، سنددار کردن زمین‌های کشاورزی علیرغم قوانین متناقضی که در این خصوص وجود دارد را اقدامی سازنده توصیف کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین سازمان‌های مربوطه در راستای افزایش سرعت اجرای قانون سنددار کردن اراضی کشاورزی است و این مهم با هدایت و راهبری دادستان تبریز بیش از پیش عملی خواهد شد.

وی، عملکرد استان در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی را نامناسب دانست و افزود: سند برای کشاورز قدرت می‌آورد و کشاورزان باید از حق خود برخوردار باشند که از سند خود در امورات لازم استفاده  کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی سنددار کردن اراضی کشاورزی را ماموریتی در حوزه وظایف سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: هر آنچه که بتواند به ارتقا وضعیت کشاورزان و جامعه روستایی منجر شده، گرهی از مشکلات وی گشوده و حوزه کشاورزی را بهبود ببخشد، از وظایف جهاد کشاورزی است و باید در راستای اجرایی شدن آن تلاش مضاعف کرد.

فتحی، تلاش جهاد کشاورزی برای درج پلاک ماشین‌آلات کشاورزی جهت دریافت سوخت را نمونه‌ای از اقدامات این مجموعه در راستای حل مشکلات کشاورزان دانست و افزود: در حوزه توزیع سوخت ماشین‌آلات کشاورزی نیز ما مستقیما مسؤولیتی نداشتیم اما داوطلبانه پیشقدم شدیم تا به تخصیص سوخت به ماشین‌آلاتی که در تولید نقش اساسی دارند، نقش فعال ایفا نماییم.

وی با اشاره به ضرورت صدور سند برای اراضی کشاورزی از بعد حل مسائل اجتماعی و کشاورزی، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری و صدور پروانه در حوزه کشاورزی، داشتن سند شرط است و اگر این سند صادر نشود،  کشاورز از دریافت مجوز لازم نیز محروم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی صدور سند زمین های کشاورزی را وظیفه‌ای مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره ثبت اسناد و املاک دانست و اذعان داشت: از همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها می‌خواهم همکاری تمام عیاری در این حوزه داشته باشند تا این قانون با سرعت هر چه بیشتر اجرا شود.

فتحی ادامه داد: از آنجا که صدور سند مسأله‌ای تقاضامحور است، باید کشاورزان را مجاب نماییم که اجرای این قانون عواید و منافع زیادی برای آنها دارد.

وی با اشاره به تعهد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سنددار کردن تمام اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم، گفت: یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد شهرستان‌ها، سنددار کردن اراضی خواهد بود و در پایان هر ماه، عملکرد هر شهرستان در این خصوص ارزیابی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی رفع تداخل ارضی را از  اولویت‌های این سازمان دانست و با ابراز نارضایتی از سرعت اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح‌ها باید در نهایت منجر به صدور سند برای کشاورز شود، چرا که اگر از این ظرفیت قانونی به درستی استفاده نشود، برای کشاورزان مشکل‌ساز خواهد شد.

فتحی در پایان کارنامه استان در حوزه رفع تداخل و سنددار کردن اراضی را ناموفق خواند و ابراز امیدواری کرد که با همکاری، هماهنگی و همدلی همه سازمان‌ها، روند اجرای این قانون سرعت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه