English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برنامه ریزی کلان این سازمان برای اعمال حمایتهای حداکثری از حضور و فعالیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان خبر داد.

شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست کمیته تخصصی دانش بنیان بخش کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه فعالیت های کشاورزی گفت: اعطای تسهیلات و مشوق های ویژه، کمکهای مالی و اعتباری، ایجاد انگیزه، تعریف مزیت های سرمایه گذاری، دسته بندی نیازها و اولویتها و معرفی طرفیت های بالقوه حوزه کشاورزی استان به شرکتهای دانش بنیان از جمله برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای ترغیب فعالان حوزه دانش بنیان در بخش کشاورزی است.

وی افزود: دولت و سازمان کشاورزی استان راسا برای ترغیب و تشویق شرکت های دانش بنیان در حوزه تولیدات کشاورزی نوین و علمی، پیشگام خرید تضمینی این دسته از تولیدات است و این مهم در راس اولویت های کاری جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با وجود همه موانع و مشکلات موجود در حوزه کشاورزی و فاصله بسیار زیاد بین فعالیت های کشاورزی سنتی با کشاورزی نوین و علمی، در همه مراحل کاشت، داشت، برداشت، باغداری، دامپروری و فراوری، ضرورت دارد برای فراهم کردن بسترها و زمینه های ورود علم به این حوزه، بیش از گذشته تلاش کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایجاد بهره وری بیشتر و حداکثری از تمامی اجزاء و تولیدات جنبی محصولات کشاورزی در راستای ایجاد ثروت مضاعف، درآمدزایی بیشتر و رونق اقتصاد در حوزه کشاورزی بدون توجه به موضوع دانش بنیان شدن این حوزه و ورود روش ها و شیوه های فن آورانه و علمی امکان پذیر نیست و ما در راس کلان سازمان از تمامی شرکت های دانش بنیان که در این بخش ها دارای طرح، ایده و برنامه باشند حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: محصولات و تولیدات شرکت های دانش بنیان علاوه بر این که بدون بازار و فروش نخواهند بود، بلکه در بحث قیمت تمام شده محصولات و هدر رفت منابع نیز بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از کشاورزی سنتی است و این امر باید نهادینه شود.

فتحی با اشاره به مزیت های دانش بنیان شدن فعالیت ها و تولیدات بخش کشاورزی گفت: شناخت بازار، تولید بر اساس ذائقه مشتری، ارزیابی نیاز و درخواست بازار مصرف، تنوع محصول، کیفیت بالای تولیدات، قیمت پائین و فروش بالا از جمله مزیت های تولید محصولات کشاورزی دانش بنیان نسبت به تولیدات سنتی و روش های قدیمی کشاورزی است که به نوبه خود تاثیر مستقیمی در رونق اقتصاد کشاورزی خواهد داشت.

وی به نقش پیشران فعالیتهای دانش بنیان در بخش کشاورزی اشاره و تاکید کرد: در صورت احصاء و دسته بندی نیازها و الزامات مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان برای حضور و فعالیت هدفمند و بدون دغدغه در حوزه کشاورزی، خواهیم توانست بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه را مرتفع کرده و زمینه را برای ایجاد تحول و رونق تولید و اقتصاد کشاورزی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه با توجه به نیاز و گستردگی حوزه های مختلف کشاورزی، به اندازه کافی زمینه برای ورود و همکاری شرکتهای دانش بنیان به اندازه ای که نیاز این بخش است فراهم نشده و برنامه اصلی سازمان جهادکشاورزی بسترسازی برای ترغیب و ورود شرکت های جدید در این بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مهمترین موانع پیش روی دانش بنیان شدن فعالیت های بخش کشاورزی افزود: بخشی از این کندی روند در حوزه کشاورزی، مربوط به ماهیت وجودی این بخش است که زمان بر و نتیجه گراست و معمولا این کندی در بستر تحقیقات و پژوهش های علمی در حوزه پرورش گونه های گیاهی و کشاورزی جدید، امری طبیعی است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از کندی موجود در ماهیت فعالیت های کشاورزی، به فعالان و تولیدکنندگانی در این بخش برمی گردد که به دلیل سن بالا، عدم تسلط به دانش و علم روز کشاورزی و دیگر مسایل، قادر به همگامی با جریان سرعت انتقال دانش و تکنولوژی روز در حوزه تولیدات کشاورزی نیستند و ما تردید نداریم در صورت ورود شرکت های دانش بنیان به این بخش، بسیاری از این موانع و مشکلات مرتفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه