English

حسین خادم حسینی:

فعالیت مراکز مثبت زندگی با ۲۵۰۰ واحد خدماتی در سطح کشور

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: تشکیلات مراکز مثبت زندگی و این سطح و حجم از خدمات محله‌محور، افتخار نظام و سازمان بهزیستی است که در جای جای کشور به همه‌ی شهروندان ارائه می‌شود.

فعالیت مراکز مثبت زندگی با ۲۵۰۰ واحد خدماتی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین خادم حسینی معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: فعالیت مراکز مثبت زندگی در سال ۹۸ آغاز شده و اکنون در حال تکمیل چرخه‌ی فعالیت‌های خود می‌باشد و سامانه هوشمند پایه‌ی این شبکه بزرگ خدماتی، در حال تکمیل است و فاز اول آن آبان‌ راه‌اندازی می‌شود.

خادم حسینی این سخنان را در حاشیه برگزاری همایش آموزشی توجیهی مراکز مثبت زندگی خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: مراکز خدمات بهزیستی که در عرف این سازمان، به مراکز مثبت زندگی موسوم است بزرگ‌ترین شبکه ارائه خدمات اجتماعی محله‌محور می باشد.

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی همچنین متذکر شد: این تشکیلات و این سطح و حجم از خدمات محله‌محور، افتخار نظام و سازمان بهزیستی است که در جای جای کشور به همه‌ی شهروندان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: این شبکه بزرگ با ۲۵۰۰ واحد خدماتی در سطح کشور، از طریق یک سامانه هوشمند جامع به هم و به واحد‌های سازمانی بهزیستی در ستاد کشور، ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها متصل می‌شوند که با سطوح دسترسی متفاوت، تمام مراکز و کارشناسان بهزیستی در سراسر کشور را در لحظه با یکدیگر مرتبط می‌سازد.

خادم حسینی تاکید کرد: مراکز مثبت زندگی، با شناختی که از محلات و شهروندان ساکن آن‌ها بدست آورده‌اند و همچنین، شناسایی آسیب‌ها، مشکلات و کانون‌های حمایت اجتماعی در مناطق گوناگون شهرها، می‌توانند بهترین ظرفیت برای ارائه‌ی خدمات سایر نهاد‌های دولت همچون شهرداری‌ها به ساکنین محلات باشند.

معاون سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: آیین‌نامه فعالیت‌های این مراکز در حال بازنگری است و پس از بررسی ضعف‌ها و قوت‌هایی که در طول یک سال و نیم که از تشکیل این مراکز می‌گذرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای که در چشم‌انداز مراکز دیده شده، شیوه‌نامه‌ی جامعی در ستاد بهزیستی کشور در دست تدوین است که تمام وجوه فعالیت‌ها، خدمات قابل ارائه، نحوه‌ی رتبه‌بندی، سطح خدمات، نحوه مراجعه خدمت‌گیرندگان، قیمت تمام شده‌ی خدمات و سایر مسائل در آن دیده شده است.

خادم حسینی افزود: سامانه‌های پیشین این مراکز، به خاطر اشکالاتی که در ارتباط شبکه‌ای آن‌ها داشت با راه‌اندازی سامانه جدید، کنار گذاشته می‌شود و اطلاعات مندرج در سامانه‌های پیشین به اضافه سابقه‌ی فعالیت‌های مراکز و سایر داده‌ها به سامانه‌ی جدید منتقل می‌شود و علاوه بر این، اطلاعات جدیدی که برای کار در سامانه‌ی هوشمند جدید مورد نیاز است در آن بارگذاری خواهد شد.

معاون سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تنها خدمت‌گیرندگان این مراکز، مددجویان بهزیستی نیستند بلکه سایر شهروندان و از جمله مراجعین بالقوه به سازمان یا سایر افراد می‌توانند از مراکز مثبت زندگی، به عنوان پیشخوان سازمان بهزیستی، خدمات دریافت کنند.

وی گفت: در آیین‌نامه‌ی فعالیت‌های این مراکز، تمام خدمات سازمان بهزیستی و همه‌ی مواردی که این مراکز بسته به سطح و رتبه‌ی مکتسبه قادر به انجام آن هستند احصا شده است و بر اساس این شیوه‌نامه، دستورالعملی برای هر کدام از خدمات تعریف شده که نیروی انسانی و هزینه‌های مورد نیاز نیز در آن دیده شده

معاون سازمان بهزیستی کشور افزود: در نتیجه، هر مرکز با توجه به رتبه و سطح و نوع خدماتی که ارائه می‌کند می‌تواند ساختار نیروی انسانی برای خود تعریف کند و بسته به تمایل مدیر مرکز و درخواست گسترش خدمات آن، نیرو‌های متخصص کافی بکار بگیرد.

خادم حسینی خاطرنشان کرد: موضوع نظارت بر حسن انجام خدمات این مراکز که از وظایف دستگاه حاکمیتی است نیز در شیوه‌نامه دیده شده و با آغاز دوره‌ی جدید فعالیت مراکز ارائه خدمات بهزیستی از آبان‌، به صورت عملیاتی و عینی، شاهد وجهه‌ی بسیار مثبت مراکز مثبت زندگی باشیم و مددجویان و سایر شهروندان، طعم دریافت خدمت در نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود را بچشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه