English

حجت الاسلام و المسلمین محمدسعید آخوندی:

سو استفاده از مطالبه گری در هرمزگان افزایش پیدا کرده است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم لازمه رشد واقعی باهم بودن دانست و افزود: مطالبه‌گران یک واژه مقدس است و سوء استفاده از مطالبه‌گری افزایش پیداکرده است چرا که قدرت مطالبه گری بالا است‌.

سو استفاده از مطالبه گری در هرمزگان افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدسعید آخوندی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با دبیران مجامع مطالبه‌گری استان هرمزگان عنوان کرد:  بیشتر این جلسات باید رویکرد گفتگو محوری داشته باشد و ما مسیری درحال حرکت هستیم که قرار است به یک اتفاق بزرگ جهانی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه رخ‌دادن اتفاقات و امتحانات از سمت پرودگار است اظهارداشت: جامعه ما میخواهد به رشد دست پیداکند و جامعه ما معصوم نیست که احتمال خطا وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندی در ادامه گفت: اگر جایگاه مطالبه گران عیون دانستیم مراقبت های ما بیشتر خواهد شد و پشت هر تشکیلاتی یک هیئت اندیشه ورز وجود دارد که به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: نباید از اول در همه مسائل تند و تیر بود و معنای مطالبه گری رفع مسائل و مشکلات در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری ما فوق جریان سیاسی است، گفت: حجت الاسلام و المسلمین آخوندی عنوان کرد: تمامی مسائل در کشور باید به صورت همزمان جلو برود و قاچاق چرا باید در سطح جزیره وجود داشته باشد، این مسئله باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود؛ چه می شود که یک نفر جان خود و مردم برای دریافت یک هزینه بسیار کوچک را به خطر می‌اندازند.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندی با اشاره به اینکه نباید با بی‌خیالی با این موضوع سرکرد افزود: مجمع مطالبه‌گران برای ارائه راهکار در خصوص قاچاق سوخت ارائه کنند و مطالبه گران‌ می توانند تصمیم سازان بزرگی برای تصمیم‌گیران باشند.

در ادامه این نشست سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده سپاه ناحیه قشم خاطرنشان کرد: در اسلام دو عدد هفت و اربعین محبوب است و دل‌ها همه این روز اربعین و کربلا است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(ص) یک مطالبه‌گر واقعی بودند و اربعین تکمیل کننده قیام عاشورا است افزود: باید سعی کنیم با دلیل و آبرو منطق باتوجه به ظرفیت های موجود مطالبه‌گری کنیم و نباید به دنبال تخریب افراد در حوزه مطالبه گری باشیم، مطالبه‌گری ما باید در سطح ملی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه قشم بیان داشت: بسیاری از افراد در فضای مجازی مطالبه‌گر نیستند بلکه تخریب‌گر هستند و اگر مطالبه‌گری درست انجام شود نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در مطالبه‌گری باید به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشیم گفت: اگر در مطالبه‌گری راستای منافع شخصی حرکت شود با شکست مواجه خواهد شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت جزیره قشم در ادامه این نشست تصریح کرد: مطالبه‌گری یک جریان مبارکی است و امام حسین(ع) از مطالبه‌گران بزرگ بوده است که ریشه در دین و قران دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری آرامش و آسایش برای مردم را به دنبال خواهد داشت گفت: اگر مطالبه‌گری و پرسش‌گری وجود نداشته باشد با واکنش مواجه و به نقطه انفجار تبدیل خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت جزیره قشم در ادامه تصریح کرد:  نیاید زیر بار ظلم برویم و کم‌کاری مسئولان ظلم است که باید مطالبه‌ شود

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطالبه‌گری باید بلند پروازی واقع بینانه داشته باشیم اضافه‌کرد: گاهی اوقات مطالبه‌گری ها منطبق بر خیال پردازی است.

شیخ خطیبی تاکید کرد: مطالبات مردم باید احصا شود و اولویت ها باید رعایت شود، اصول مطالبه‌گری پیگیری تا نتیجه آن است.

وی با بیان اینکه نباید افراد پرخاشگر وارد حوزه مطالبه‌گری شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه