English

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد عنوان کرد:

آمادگی توسعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در رشت/ راه اندازی سیستم یکپارچه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: با توجه به زیرساختهای موجود در گیلان و مصوبه مجلس و دولت در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی، دندان پزشکی و پیراپزشکی، آمادگی توسعه این رشته ها در رشت وجود دارد.

آمادگی توسعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در رشت/ راه اندازی سیستم یکپارچه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، داریوش جاوید، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی امروز در نشست با اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان،  که در واحد رشت برگزار شد، رویایی با چالش دوران کرونا و گذر از آن، افزایش متعدد راه اندازی مراکز آموزش عالی در سطح کشور، کاهش هرم جمعیت جوان و افزایش ۹۸ الی ۱۳۷ درصدی حقوق اساتید و کارکنان را چهار اتفاقی عنوان کرد که می توانست برای دانشگاه ازاد اسلامی چالش برانگیز باشد ولی با تدبیر دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی کنترل و مدیریت شد.  

 وی با اشاره به افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده اخیرا حقوق مربیان ۹۷ درصد، حقوق استادیاران ۱۰۳ درصد، حقوق دانشیاران ۱۲۰ درصد و حقوق استاد تمام ۱۳۷ درصد افزایش داشته؛ در صورتی که افزایش شهریه های دانشجویی برای آنکه به خانواده‌ها فشار اقتصادی وارد نشود، تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد اضافه شده است.

 معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته یک سیستم واحد، برای انتخاب واحد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت، اظهار کرد: از سال ۹۸ تاکنون سیستم یکپارچه «پژوهشیار» در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در سیاست های جدید دانشگاه آزاد دیگر قرار نیست پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا در کتابخانه ها خاک بخورند، افزود: یک هزار مسئله در کشور احصا و در سامانه طرح پایش بارگذاری و مطرح شده است و دانشجویان ارشد و دکترا موظفند برای طرح موضوع پایان نامه خود از این سامانه بهره گیری کنند.

 وی با بیان اینکه هر سازمان، نهاد و اداره‌ای اگر هر موضوع و مشکلی دارد به منظور کارگشایی در امور نظام جمهوری اسلامی ایران آن موضوع را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهد، ادامه داد:  تادانشگاه ازاد اسلامی به صورت کاملاً رایگان درباره آن موضوع تحقیقات علمی و پژوهشی انجام داده و نتیجه را در اختیار آن نهاد قرار دهد.

 جاوید در ادامه با اشاره به فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اذعان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هم اکنون به تولید بذر خیار و گوجه دست یافته ایم و شرکتی با میلیاردها تومان ارزش ریالی در حال فعالیت در این زمینه است.

 این مسئول ادامه داد: هم اکنون ایران چشم و چراغ خیلی از کشورهای منطقه است و ما در دانشگاه آزاد فقط به این که نیاز های خود را در کشور مرتفع کنیم قانع نیستیم و به تاثیرگذاری در منطقه فکر می کنیم.

 جاوید با اشاره به اینکه طی دو سه سال اخیر بیش از ۵۰۰ درصد دانشجویان بین الملل خود را نیز افزایش داده ایم گفت: هم اکنون ۷۳۲ دانشجوی بین المللی مشغول تحصیل در واحد رشت هستند که دیدگاه این واحد تا پایان سال تحصیلی آینده اینست که این عدد را به ۸۰۰ نفر برساند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اخیراً مصوب شد که در کشور عراق و لبنان و دیگر کشورهای اطراف دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس کنیم و در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به کشورهای منطقه کمک کنیم.

 وی در ادامه تصریح کرد: در رشت که مرکز گیلان است دانشگاه آزاد اسلامی فقط رشته پرستاری و مامایی دارد در حالی که در اکثر شهرستانهای ما که مرکز استان هم نیستند رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی وجود دارد که ما با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های گیلان و همجواری با دانشگاه علوم پزشکی انتظار توسعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی را داریم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت نیز با توجه به مشخص بودن سرانه رشته پزشکی و دندانپزشکی، ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ۱۰ درصد و رشته های پیراپزشکی را ۲۰ درصد افزایش داده‌اند؛ ادامه داد: ما این آمادگی را داریم تا با رایزنی ها و تامین منابع مالی بتوانیم رشته های پزشکی و دندانپزشکی را در گیلان افزایش دهیم.

 وی با اشاره به وضعیت دانشگاه های آزاد گیلان اعلام کرد: در گیلان تعداد اعضای هیئت علمی بیشتر از کارکنان است که نشان دهنده کیفیت آموزش و پژوهش در استان است.

جاوید با بیان اینکه از سال ۹۸ تا ۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی از کارکنان و اعضای هیات علمی از چرخه فعالیت خارج می شوند، گفت: ما تاکنون طی دو سال گذشته یک هزارو یکصد میلیارد تومان بابت بازنشستگی و بازخرید کارکنان پول پرداخت کرده ایم و تا اول اسفند ۱۴۰۰ بابت بازنشستگی اعضای هیات علمی و کارکنان هیچ بدهکاری نداریم.

 وی همچنین با اشاره به بازنشسته شدن یکصد نفر در واحد رشت تا سال ۱۴۰۳ یاداور شد: سیاست بودجه امسال دانشگاه ازاد اسلامی رابطه علت و معلولی بین درآمد و هزینه ها دارد و ما در صددیم یک رابطه متناظر دوبه دو بین درآمدها و هزینه ها صرف کنیم، مثلاً اگر پولی را بابت دروس معارف گرفتیم باید صرف کارهای فرهنگی کنیم، اگر قرار است پولی را برای کارهای ورزشی صرف کنیم باید از محل سالن های ورزشی درآمدزایی کنیم، اگر پولی را از شهریه ثابت دانشجویان گرفتیم باید صرف کارکنان کنیم و اگر پولی را بابت شهریه متغیر دانشجویان گرفتیم باید برای حقوق اساتید صرف کنیم  که اگر این اتفاق بیفتد مشکلات مالی و بودجه دانشگاه ها حل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه از دید مالی واحدهای استان ها را به سه رنگ زرد، آبی، قرمز تقسیم کردیم؛ ادامه داد: استانهای قرمزاستانهایی هستند که از لحاظ مالی بحث دارند و زیان افزایشی دارند که باید کنترل شوند و استان های زرد زیان شان کمتر است واستانهای آبی شرایط خوبی دارند که در گیلان رشت، رودبار، صومعه سرا، مرکز بین الملل بین الملل بندر انزلی، سیاهکل و ماسال شرایط آبی دارند و آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، فومن و لاهیجان جزو استان های زرد  و تالش و رودسر و لنگرود نیز جزو استان های قرمز هستند.

همچنین به گفته جاوید دانشگاه ازاد اسلامی و در شهرهای قرمز آمادگی این را دارد که کارمندان و هیات علمی با دوماه سنوات را بازخرید کند و هرکس که تمایل به بازخرید شدن دارد با سابقه زیر ۲۰ سال با هماهنگی که با بانک ها انجام شده تا یک هفته می تواند پولش را بگیرد و بازخرید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه