English

استاندار آذربایجان شرقی:

فرآیندهای زاید بانکی باید حذف شود/ دولت مصمم به ایجاد اشتغال برای قشر محروم است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی، گفت: دولت در صدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌وپاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند.

 فرآیندهای زاید بانکی باید حذف شود/ دولت مصمم به ایجاد اشتغال برای قشر محروم است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، در همایش یاوران اشتغال کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهتمام بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به قشر نیازمند، اظهار کرد: با توجه به نظارت موثر کمیته امداد بر روند اشتغال قشر محروم و هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال مددجویان، باید در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی قشر مستضعف سهل‌گیری شود.

وی افزود: قرار دادن قشر محروم در مسیر توانمندسازی،خودکفایی و اشتغال‌زایی ماموریت بسیار مهمی است و این خدمت الهی باید به صورت روان و آسان در اختیار قشر محروم قرار گیرد.

خرّم گفت: موفقیت کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ در سال‌های جدید با قوت و کارنامه درخشان‌تری ادامه خواهد داشت، چرا که دولت سیزدهم قطعا خود را مکلف به اشتغال‌زایی قشر محروم می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید از بدو آموزش، در مسیر اشتغال و کارآموزی قرار گیرند، تصریح کرد: یکی از وظایف سیستم آموزشی تامین نیاز کارآفرینی و اشتغال جوانان و تبدیل کردن فرهنگ کار و تلاش  به ارزش اجتماعی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از خدمات کمیته امداد به محرومان و مستضعفان قدردانی کرد و یادآور شد: رسالت و ماموریت کمیته امداد، مقدس و الهی است و رفع و رجوع امور مستضعفان دارای ثواب گران‌سنگی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی هم از جذب ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی در سال 1400 خبر داد و گفت: امسال نیز برای ۳۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تسهیلات آن از طریق صندوق ولایت و تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ تامین می‌شود.

غلامعلی ملامهدی متذکر شد: نظارت پس از اعطای تسهیلات، کار ویژه کمیته امداد است و طرح‌های اشتغال‌زایی به صورت یک‌ماهه، دو ماهه و سه ماهه تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از همکاری سیستم بانکی برای اعطای تسهیلات اشتغال، خاطرنشان کرد: اگر همت یاوران اشتغال نبود، رتبه اول و دوم را کسب نمی‌کردیم و امیدواریم روند مطلوب‌ اشتغال مددجویان همچنان ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه