English

استاندار گیلان:

تکمیل راه آهن رشت_آستارا گیلان را به قطب صادرات دریامحور تبدیل می کند

استاندار گیلان با بیان اینکه شکوفایی فرصت‌های منطقه آزاد انزلی به رونق فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند، گفت: الحاق اراضی به منطقه آزاد انزلی منجر به بهبود شرایط جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

تکمیل راه آهن رشت_آستارا گیلان را به قطب صادرات دریامحور تبدیل می کند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی  استاندار گیلان روز گذشته در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با دبیر مناطق آزاد کشور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی و استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ افزایش صادرات محصولات مختلف به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و حاشیه خزر است، اظهار کرد: شکوفایی ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی به رونق اقتصادی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا گفت: باتوجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر تسریع در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا، در راه تحقق این امر، مقرر شد از طریق تهاتر نفتی در سریعترین زمان ممکن این راه آهن به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل راه آهن رشت_آستارا را یکی از الزامات لازم در توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: با تکمیل این‌ راه آهن، مسیر اقتصادی گیلان به کشورهای عضو اوراسیا، دریای خزر، قفقاز و آسیای میانه گشایش می‌یابد و به راحتی می‌توان در حوزه ترانزیت کالا و صادرات محصولات مختلف با موفقیت عمل کرد.

 عباسی با اشاره به اهمیت نقش گیلان در حوزه توسعه صادرات دریا محور، بیان کرد: با تکمیل راه آهن رشت_آستارا، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، گیلان به قطب صادرات دریامحور در کشور تبدیل می‌شود و با ارز آوری به کاهش تورم و رونق اقتصادی منطقه از طریق صادرات محصولات استراتژیک به کشورهای عضو اوراسیا و حاشیه خزر کمک می‌کند.

وی افزود: الحاق اراضی به منطقه آزاد انزلی منجر به بهبود شرایط جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه