English

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان خبر داد؛

صادرات نخستین محموله شمش فولاد به صورت ریلی از اصفهان

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان از صادرات اولین محموله تولیدات اصفهان در زمینه شمش فولاد با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی به خارج از کشور خبر داد.

صادرات نخستین محموله شمش فولاد به صورت ریلی از اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، خیرالله سلیمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:بخش خصوصی استان اصفهان برای نخستین بار با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی، محموله شمش فولادی را به خارج از کشور صادر کرد.

وی با بیان اینکه ارسال این محموله به ترکیه نوید بخش امید، خود باوری و اتکا به توانایی‌های داخلی در بخش تجارت است، بیان داشت:کاهش هزینه‌های حمل و نقل، جلوگیری از مشکلات محیط زیستی و حوادث ترافیک در جاده ها، افزایش ظرفیت حمل و نقل کشور و ارتقا امنیت جابجایی بار از امتیازاتی است که با ایجاد امکان صادرات ریلی از شرق اصفهان به وجود آمده است؛ که تا راه اندازی بندر خشک میتوان از آن بهره برداری کرد.

این مقام مسئول با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های دانش بنیان افزود:  بارها توسط مقام معظم رهبری بیان  شده  است که اگر همت ها تجمیع شود و مانع ها زدوده شود با تکیه بر توانمندی ها و بهره گیری از فرصت های بازار در بین کشورهای منطقه شاهد رشد و تعالی ایران اسلامی در همه زمینه ها خواهیم بود وامید آفرینی می تواند باعث موفقیت ایران در  گام دوم انقلاب شود .

سلیمیان با بیان اینکه شرکت بهتاش سپاهان سالانه 7 میلیون تن بار را جابه جا می کند، بیان داشت: اصفهان ظرفیت استقرار 50درصدی حمل و نقل ریلی را داراست که  اگر در این زمینه همکاری های لازم انجام شود سالانه تا 35میلیون تن میتوانیم افزایش ظرفیت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان اضافه کرد:در حال حاضر، سالانه 180 میلیون تن بار ریل پسند داریم که فقط 50 میلیون تن از طریق ریل جابجا می شود.

سلیمیان با اشاره به راه اندازی بارانداز 32هکتاری در شرق اصفهان گفت: امسال برای نخستین بار با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی، محموله های سنگ، کاشی و شمش های فولادی را به خارج از کشور صادر کنیم.

 وی ادامه داد: شرکت بهتاش سپاهان در نمایشگاه های توانمندی های ایران در کشورهایی مانند ترکیه و قزاقستان حضور داشته و توانسته ایم با شرکت های بزرگ قزاق وارد مذاکره شده و فرصت های مناسب سرمایه گذاری برای ما رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان اظهار داشت: سرمایه گذاری در کشورهای منطقه یک فرصت استراتژیک در صنعت حمل و نقل ریلی برای کشور است که برای نخستین بار توسط شرکت بهتاش سپاهان فراهم شده است.

 سلیمیان اضافه کرد: برخی از کشورهای آسیای میانه، درخواست ترانزیت 30 میلیون تن بار را داده اند و از کشور روسیه نیز  10میلیون تن کالا ترانزیت کرده ایم.

وی بیان داشت: تا سال 1401 طبق بیاینه چشم انداز شرکت بهتاش سپاهان باید 120 میلیون تن حمل ریلی داشته باشد که در حال حاضر حدود 50 میلیوتن تن می باشد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان گفت: در حال حاضر 12 درصد بار کل کشور از طریق سیستم ریلی انجام می شود و 89 درصد از طریق سیستم حمل و نقل جاده ای می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به عنوان یک سیستم سبز و پایدار مطرح است، بیان داشت: حمل و نقل بار و مسافر به دلیل عدم آلایندگی، ایمنی بالا و امکان جابجایی حجم زیاد کالا  بایداز طریق سیستم ریلی صورت گیرد که در این زمینه باید وضعیت مناسبی دست یابیم.

خیرالله سلیمیان با اشاره به تعاملات شرکت بهتاش سپاهان با سازمان راه آهن کشور گفت: کشور ما در مقایسه با قزاقستان که دارای بیش از 200هزار واگن باری است ما 27هزار واگن باری داریم که لازم است با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی در راستای توسعه ظرفیت بار تلاش کنیم.

 وی با اشاره به اهمیت صنایع اقصادی در کشور بیان داشت: باید حمایت از صنایعی که می تواند وابستگی به دیگر کشورها را به حداقل برساند را در اولویت قرار داد این در حالی است که شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان در این حوزه گام بلندی را برداشته است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های ریلی در کشور بوده و فرصت‌های اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر فراهم کرده، گفت: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

به گزارش موج؛ شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان بزرگترین شرکت حمل ونقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه های فولادی کشور و نیز کالاهای اساسی در زمینه محصولات صادراتی کارخانه های فولادی ، سیمانی، پتروشیمی و ... را در داخل و خارج از جمله آسیای میانه ، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه حمل ونقل می کند.

 شرکت بهتاش سپاهان با سرمایه گذاری شرکت های ایثارگران شهرستان های زرین شهر و فلاورجان،که سهام آن متعلق به خانواده های معظم شهداء ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد، درسال 1384وارد عرصه حمل و نقل ریلی کشورگردید.

این شرکت به عنوان یکی از اولین  سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی،مجموعه فعالیت های خود را با خـرید وتملک 400 دستگاه واگن آغاز نمـود، هم اکنـون پس از گذشت 13سال تلاش بی وقفه در این زمینه با در اختیار داشتن 3000 دستگاه واگن باری،  21 درصد از کل حمل ریلی  کشوررا در اختیار دارد.

شرکت بهتاش سپاهان  با احداث اولین کارگاه خصوصی تعمیرات ناوگان ریلی  در کشور از سال 1390 وارد عرصه تعمیرات واگن گردید و در حال حاضر سالیانه 25 درصد از کل تعمیرات اساسی  و 50 درصد از کل  تعمیرات بازسازی واگن کشور را در اختیار دارد.

شرکت بهتاش سپاهان آریا یکی از فعالترین و بزرگ ترین مجموعه ها در زمینه تعمیرات انواع واگن باری بوده و در مجاورت ایستگاه راه آهن سیستان در شرق استان اصفهان و در موقعیت کیلومتر 35 جاده اصفهان- نائین قرار گرفته است مجتمع صنایع ریلی آریا بر اساس چهار فاز شکل گرفته که این طراحی متعلق به طرح اولیه آن بوده ، شامل احداث کارگاه تعمیرات واگن در فاز نخست، احداث کارگاه تعمیرات لکوموتیو در فاز دوم، احداث بارانداز ترکیبی ریلی و جاده ای و انبارهای عمومی فاز سوم و احداث کارگاه های تولید قطعات واگن، لکوموتیو و ادوات ریلی فاز چهارم است که فاز اول یا همان طرح کارگاه تعمیرات واگن، اولین کارگاهد تمیرات خصوصی واگن کشور به حساب آمده که از نیمه ددوم سال 1390 شروع به کار کرده و در حال بهره برداری می باشد.

مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی بهتاش سپاهان با برخورداری از کلیه امکانات از سمت شمال به جاده ترانزیت اصفهان یزد بندرعباس و از جنوب به خط اصلی راه آهن یزد متصل است  ودارای 13 کیلومتر خطوط ریلی می باشد. شرکت بهتاش سپاهان آریا و رتبه اول تعمیرات واگن های باری برای پنج سال متوالی از سال 1395 الی 1399 می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی