English

سلیمیان خبر داد:

جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار توسط شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان گفت: شرکت بهتاش سپاهان سالانه 7 میلیون تن بار را جابه جا می کند و در سراسر کشور دارای ایستگاه های 17 گانه است.

جابجایی سالانه 7 میلیون تن بار توسط شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، خیرالله سلیمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در صورت حمایت مسئولان می توان امید داشت تا اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از صنایع با کمترین میزان آلایندگی امری ضروری است، گفت: مسئولان باید بدانند این منطقه یکی از شاهراه های ریلی و ترانزیتی به حساب می آید و باید در راستای بهبود شرایط تلاش کرد.

سلیمیان با اشاره به اهمیت صنایع اقصادی در کشور بیان داشت: باید حمایت از صنایعی که می تواند وابستگی به دیگر کشورها را به حداقل برساند را در اولویت قرار داد این در حالی است که شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان در این حوزه گام بلندی را برداشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت بهتاش سپاهان نخستین خریدار ریل تولید داخل که توسط شرکت ذوب آهن تولید می شود، بوده است .

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان ادامه داد: این شرکت سالانه 7 میلیون تن بار را جابه جا می کند و در سراسر کشور دارای ایستگاه های 17 گانه است.

وی در تشریح فعالیت‌های شرکت گفت: بهتاش سپاهان، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه‌های فولادی کشور و نیز کالاهای اساسی و در زمینه صادرات محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی، پتروشیمی و... را در داخل و خارج ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه حمل و نقل می‌کند.

سلیمیان با بیان اینکه ساخت قطعات واگن و لوکومتیو در مجتمع یکی از طرح های توسعه ای این شرکت است، افزود:  در سال 1400 با همکاری صنعتگران اصفهان حدود 25 نمونه قطعه در منطقه شاهپور کلید زدیم و می توانیم ادعا کنیم با توجه به کیفیت فعالیت صورت گرفته وابستگی به خارج از کشور قطع شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان بیان کرد: در صورت حمایت مسئولان می توان امید داشت تا اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور شود.

 وی گفت: بدون شک توجه و سرمایه گذاری و در ادامه اعتماد به صنعتگران اصفهانی می تواند در آینده این استان از لحاظ صنعت ریلی اثرگذار باشد.

خیرالله سلیمیان در ارتباط با اشتغالزایی این شرکت تصریح کرد: شرکت بهتاش سپاهان توانسته است تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کند از سوی دیگر اصفهان چهارراه ریلی کشور است که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های ریلی در کشور بوده و فرصت‌های اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر فراهم کرده، گفت: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

وی با بیان اینکه اقلام تعمیرات واگن های بالای هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، گفت: در حال حاضرواگنی که به کشور وارد می شود 2 میلیارد تومان است که با تولید در داخل می توان از این هزینه پیشگیری و صرفه اقتصادی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان گفت: راه آهن کشور در سال 1400 در بخش ترانزیت رکوردی مطلوب بر جای گذاشته است که شرکت بهتاش سپاهان با استناد به بارنامه های صادرشده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ شرکت بهتاش سپاهان آریا یکی از فعالترین و بزرگ ترین مجموعه ها در زمینه تعمیرات انواع واگن باری بوده و در مجاورت ایستگاه راه آهن سیستان در شرق استان اصفهان و در موقعیت کیلومتر 35 جاده اصفهان- نائین قرار گرفته است مجتمع صنایع ریلی آریا بر اساس چهار فاز شکل گرفته که این طراحی متعلق به طرح اولیه آن بوده ، شامل احداث کارگاه تعمیرات واگن در فاز نخست، احداث کارگاه تعمیرات لکوموتیو در فاز دوم، احداث بارانداز ترکیبی ریلی و جاده ای و انبارهای عمومی فاز سوم و احداث کارگاه های تولید قطعات واگن، لکوموتیو و ادوات ریلی فاز چهارم است که فاز اول یا همان طرح کارگاه تعمیرات واگن، اولین کارگاهد تمیرات خصوصی واگن کشور به حساب آمده که از نیمه ددوم سال 1390 شروع به کار کرده و در حال بهره برداری می باشد.

مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی بهتاش سپاهان با برخورداری از کلیه امکانات از سمت شمال به جاده ترانزیت اصفهان یزد بندرعباس و از جنوب به خط اصلی راهآهن یزد متصل است  ودارای 13 کیلومتر خطوط ریلی می باشد. شرکت بهتاش سپاهان آریا و رتبه اول تعمیرات واگن های باری برای پنج سال متوالی از سال 1395 الی 1399 می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه