English

اجرای پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی در شیراز

مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر ،شیراز گفت: پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی از نیمه مرداد شروع شده است و تا پایان مهر در شیراز ادامه دارد.

اجرای پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، نگار میرزاد، مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر ،  با اعلام اینکه همه ساله یک میلیون و۲۰۰هزار نفر   در جهان جان خود را به علت حوادث رانندگی از دست میدهند  گفت  : ۹۰ درصد   موارد  مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتد؛ یعنی کشورهایی که ۸۴ درصد جمعیت و ۵۳ درصد وسایل نقلیه جهان را در خود جای داده اند.

او عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتور سواران را کاربران آسیب پذیر راه ها دانست که در  مقایسه با رانندگان و سرنشینان اتومبیل ها و وسایل نقلیه دیگر ، بیشتر در معرض خطر هستند. 

به گفته مسوول مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر، سوانح و حوادث ترافیکی یکی از عوامل مهم و تهدید کننده زندگی انسان ها و دومین علت مرگ و میر در کشور است؛ از این رو شناسایی و کنترل عوامل خطر موثر در بروز حوادث می تواند به میزان بسیار زیادی بار بیماری و مرگ در کشور را کاهش دهد.

میرزاد توجه به چالش های این حوزه را زمینه ساز تحولی شگرف در خدمات بهداشتی دانست و گفت: بخش مهمی از پیشگیری از سوانح و حوادث با خود مراقبتی قابل دستیابی است و نکته مهم در این زمینه، در نظر گرفتن نقش مردم است.

او ادامه داد: الگوی جامعه ایمن به عنوان چارچوبی مناسب برای پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی، با بهره گیری از جلب مشارکت های بین بخشی با سازمان های ذی نفع از طرف سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده و از آن حمایت می شود.

 میرزاد یادآور شد: کاهش بار حوادث ممکن نیست مگر آنکه تک تک مردم نقش خود را به درستی ایفا کنند، به عبارتی شهروندانی قانون مدار باشند که در این راستا با ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مرکز بهداشت شهدای والفجر پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی را امسال از نیمه مرداد تا پایان مهر ۱۴۰۱ با طرح عنوان پیشگیری از حوادث ترافیکی با همیار – پزشک اجرا می کند.

او هدف از اجرای این پویش را که همزمان با سراسر کشور در حال برگزار است، اطلاع رسانی در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی و صندلی خودروی کودک یا نوزاد عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه