English

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، طی روز جاری آسمان استان صاف تا کمی ابری، و هوا در برخی نقاط استان گاهی غبارآلود پیش بینی می شود.

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، با تاثیر وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در نقاطی از استان به ویژه مناطق شرقی، افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی، گاهی همراه با گرد و غبار  مورد انتظار خواهد بود که سبب کاهش میدان دید افقی نیز خواهد شد.

به گفته اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، در مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز، افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی سبب متلاطم شدن دریا تا ساعات ظهر خواهد شد، از ساعات بعد ازظهر از میزان سرعت باد در جزایر خلیج فارس کاسته خواهد شد، اما همچنان دریای عمان با ماندگاری وزش بادهای جنوب شرقی تا فردا متلاطم خواهد بود و شناورهای سبک احتیاط های لازم معمول دارند.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی استان هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر، در ارتفاعات استان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

گفتنی است به لحاظ دمایی، ماندگاری هوای نسبتا گرم در غالب نقاط استان مورد انتظار است.

لازم بذکر است تحت تاثیر جریانات شرقی و ناپایداری های جوی روی دریای عمان، طی هفته جاری علاوه بر ارتفاعات استان در برخی مناطق دریایی از جمله سواحل دریای عمان، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق محتمل خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه