English

تأکید دادستان هرمزگان بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

دادستان مرکز استان هرمزگان بر لزوم مرمت و آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به عنوان نماد استعمار ستیزی ملت ایران تأکید کرد.

تأکید دادستان هرمزگان بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان امروز در جلسه کارگروه گردشگری معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه ای مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزئی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می شوند، بیان داشت: صدها اثر تاریخی استان باید به عنوان اثر ملی ثبت شوند و با فعال سازی یگان های حفاظت و پشتیبانی نهادهای مردمی و سمن ها، حفظ، مرمت و معرفی آنها به جهانیان در دستور کار قرار گیرد.

احمدی منش با ابراز تأسف شدید از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز گفت: باید این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته ترین نمادهای استعمارستیزی ملت ایران هرچه سریعتر بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌ها در سریعترین زمان ممکن اقدام گردد تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق توریستی، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان، در آمد مردم بومی منطقه نیز افزایش می یابد، لذا دستگاه قضایی این مهم را به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه از متولیان گردشگری استان پیگیری و مطالبه خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه