English

حسن عسکری در پاسخ به موج؛

نظارت بر نانوایی ها بصورت جدی در حال انجام است/۵۵۵۳ مورد بازرسی از نانوایی ها

فرماندار سنندج در پاسخ به سوال خبرنگار موج گفت: با توجه به سیستم یارانه تخصیص یافته در گذشته، شاهد فساد در نانوایی ها بودیم لیکن با تغییرات انجام شده در حال نظارت شدید و مستمر هستیم.

نظارت بر نانوایی ها بصورت جدی در حال انجام است/5553 مورد بازرسی از نانوایی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حسن عسکری بعد از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج با تسلیت ایام محرم و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری شغل نیست، هنری آمیخته با عشق و علاقه است که خبرنگار در شیرینی‌ها و تلخی‌ها حضور دارد و با مشقت‌ها و سختی‌‌های فراوان همراه است.

وی افزود: خبرنگاری حرفه‌ای سخت و طاقت‌فرسات اما در کردستان سخت‌تر و راه رفتن روی لبه تیغ است، چون اگر خدای ناکرده اشتباهی را مرتکب شوند منبع خوراک رسانه‌های ضدانقلاب می‌شوند.

به گفته عسکری، اگرچه امروزه فضای مجازی میدان تاخت و تاز شایعه پراکنان شده است اما بازهم اعتماد به رسانه‌های شناسنامه‌دار وجود دارد لذا خبرنگاران و اصحاب رسانه باید رویدادها را براساس واقعیت‌ها و بصورت شفاف روایت کنند.

فرماندار سنندج در ادامه عنوان کرد: 17 مرداد بهانه‌ای برای ابراز پاسداشت و تبریک به افرادی است که وقت خود را وقف آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به جامعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: معتقدم خبرنگاران، مجاهدان عرصه تبیین هستند که باید در حوزه‌های مطالبه‌گری، عملیات روانی و سواد رسانه ناظر به قوانین شناخت باشد و از هر نظر خود را غنی کنند.

وی افزود: خبرنگاران باید در حوزه مطالبه‌گری و برای حل مشکلات اولویت‌دار مردم هم رویکرد امیدآفرین در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

فرماندار سنندج همچنین بر تلاش خبرنگاران برای تحقق بیانیه گام دوم که افتخار به گذشته و امید به آینده است، تاکید کرد.

عسکری در ادامه سخنانش حمایت از ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال، جزو اولویت‌های فرمانداری سنندج و کمیته اشتغال و برنامه‌ریزی است.

فرماندار سنندج گفت: طی سال جاری، یک هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده و برای یک هزار و 700 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی به اقدامات انجام شده طی سال جاری اشاره و اضافه کرد: پنج هزار و 500 مورد بازرسی نظارت بر بازار و نانوایی‌های شهرستان انجام که از این تعداد، 318 مورد آن منجر به تشکیل پرونده و جریمه 25 میلیارد ریالی شد.

فرماندار سنندج بر تلاش برای نظارت جدی‌تر بر بازار تاکید و اضافه کرد: در بحث نانوایی‌ها، در آینده با اجرای نظام عادلانه توزیع نان، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

عسکری سهمیه احداث مسکن ملی شهرستان سنندج را 22 هزار و 646 واحد عنوان کرد و افزود: تاکنون 45 هزار نفر در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که 27 هزار نفر آن واجد شرایط برای دریافت مسکن بوده‌اند، ضمن اینکه سهمیه امسال پنج هزار واحد است که برای 3 هزار واحد آن زمین فراهم شده است.

وی یکی از اولویت‌های فرمانداری را تمرکز روی حاشیه‌نشینی اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما این است که با حضور میدانی در نواحی منفصل شهری از جمله نایسر، مشکلات را از نزدیک رصد و برای رفع آن گام برداریم.

فرماندار سنندج از بهره‌برداری کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت 400 نفر طی 2 ماه آینده خبر داد و گفت: طی سال جاری ارتباط مستمر با گروه‌های اجتماعی از جمله امامان جمعه و جماعات، ایثاگران و تشکل‌ها از طریق برگزاری جلسات برقرار شده است.

حل مشکل آب شرب روستای دوشان تا هفته دولت و 250 میلیارد ریال هزینه در این رابطه، تلاش برای رفع مشکل آب روستای آساوله و گازرسانی به 30 روستا، از جمله مواردی بود که عسکری به آن اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه