English

استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان عنوان کرد؛

پایان شهریور، اتمام مهلت پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر

استاندار گیلان، پایان شهریورماه را اتمام مهلت پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: زمینه‌ توانمندسازی و اشتغال معتادان در دوران بازپروری باید فراهم شود.

پایان شهریور، اتمام مهلت پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان، عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای رفع معضل معتادان متجاهر و تقویت نظارت بر عملکرد نهادهای مختلف توسط دبیرخانه شورا تأکید کرد.

وی به وجود معتادان متجاهر در سطح استان اشاره کرد و افزود: فرمانداران مکلف هستند با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام و هزینه‌های مربوطه نیز بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود.

 عباسی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی اجرایی و خدمات‌رسان تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر اقدام کنند.

عباسی استفاده از ظرفیت خیّران برای تأمین برخی از هزینه‌های ناشی از این معضل اجتماعی را امری مهم و نیازمند توجه خواند و گفت: بعد از پایان مهلت اعلام شده نباید حتی یک معتاد متجاهر در سطح شهرها و روستاهای گیلان مشاهده شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی پاکسازی را از رشت آغاز کنند و در هر مکانی که اسکان داده شدند هزینه نگهداری و بازپروری آنها بر عهده شهرداری‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نمی‌توان منتظر ساخت مکان‌هایی برای نگهداری از این افراد ماند، افزود: مردم گیلان از یک سو با معضل سگ‌های ولگرد مواجهند و از سوی دیگر حضور معتادان متجاهر در پارک‌ها و اماکن عمومی برای مردم ناامنی ایجاد کرده که در صورت کوتاهی در خصوص جمع آوری معتادان، آمار آنها به دوبرابر نیز افزایش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان تاکید کرد: می‌توان از فضای مدارس و دانشگاه‌ها و اردوگاه‌های در اختیار برخی از نهادها تا احداث و تکمیل مکان‌های مناسب، برای بازپروری معتادان متجاهر به صورت موقت استفاده کرد.

 عباسی اظهار کرد: متولیان امر باید با انجام درست وظایف محوله و تعیین سرانه و تقسیم وظایف در کنار نیروی انتظامی، گیلان را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

وی بر ضرورت آموزش معتادان متجاهر در دوران بازپروری و فراهم سازی زمینه‌های اشتغال و توانمندسازی پس از بهبودی کامل تاکید و اضافه کرد: کمیته امداد باید خانواده‌های این افراد را تحت پوشش قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه