English

علیرضا رحیمی:

وضعیت حال آموزش‌وپرورش شاخص و معیار آینده کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: وضعیت حال آموزش‌ و پورش شاخص و معیار آینده کشور است.

وضعیت حال آموزش‌وپرورش شاخص و معیار آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی روز سه شنبه در دیدار با شهردار قم، افزود: امسال ۲۰ هزار دانش‌آموز به مدارس استان ورود می کنند و کمتر از ۱۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به افزایش سالانه تعداد دانش‌آموزان استان، گفت: اگر هرسال ۴۰ مدرسه در قم احداث شود می‌توان وضع موجود را حفظ کرد در غیر این صورت شرایط تراکم دانش‌آموزی در مدارس روند فزاینده‌ای خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سطح استان قم فقط سه هنرستان فنی و حرفه‌ای به معنای واقعی هنرستان با داشتن تجهیزات و امکانات در حد قابل‌قبول وجود دارد.

رحیمی با هشدار نسبت به کاهش دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در قم به خاطر ضعف در زیرساخت‌ها، بیان داشت: تا سال ۹۰ پوشش رشته‌های فنی و حرفه‌ای قم ۵۰ درصد بود که هم‌اکنون به دلیل فقر امکانات و تجهیزات پوشش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به کمتر از ۳۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم تا پایان سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان اجرا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بابیان اینکه وضعیت حال آموزش‌وپرورش شاخص و معیار آینده کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون کمبود مدرسه در قم احساس می‌شود و شرایط مطلوبی در برخی محلات وجود ندارد.

رحیمی یادآور شد: محدوده بلوار الغدیر، شهرک قدس، انسجام و بلوار ۱۵ خرداد بحرانی‌ترین مناطق قم ازنظر کمبود مراکز آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم افزود: برای اینکه مدارس بتوانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند لازم است تا با مولدسازی بخشی از فضای مدارس، هزینه‌های عمومی تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی