English

احمدرضا اجتهادی:

۵۵۰ مدرسه در مناطق و محلات مختلف شهر قم فعال است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: 550 مدرسه در مناطق و محلات مختلف شهر قم فعال است که با ایجاد برخی ساختارها این مراکز می‌تواند به بستری برای مدیریت ترافیک و افزایش ظرفیت پارکینگ تبدیل شود.

۵۵۰ مدرسه در مناطق و محلات مختلف شهر قم فعال است

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمدرضا اجتهادی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز با شهردار قم، بیان کرد: در حالی متوسط تعداد دانش‌آموز در سطح کشور ۲۵ نفر است که امسال کلاس‌های درس قم با حضور ۴۰ دانش‌آموز تشکیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۶ مترمربع است، ادامه داد: سرانه آموزشی در قم ۴.۲ مترمربع می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد دانش‌آموزان قمی را اتباع تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ هزار دانش آموز اتباع در قم باید ثبت‌نام کنند، سرانه دانش‌آموزی اتباع در سطح کشور ۳.۵ درصد و در قم ۱۴ درصد است.

اجتهادی گفت: ۵۵۰ مدرسه در مناطق و محلات مختلف شهر قم فعال است که با ایجاد برخی ساختارها این مراکز می‌تواند به بستری برای مدیریت ترافیک و افزایش ظرفیت پارکینگ تبدیل شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم با اشاره به تعاملات بین آموزش‌وپرورش و شهرداری قم در توزیع آسفالت و بهبود فضای مدارس، افزود: مدل تعامل این دو نهاد در تأمین و خرید قیر و آسفالت در قم امروز به یک الگوی موفق کشوری تبدیل‌ و سبب کاهش هزینه‌های عمومی دولت شده‌است.

اجتهادی با تاکید بر فقر اراضی آموزشی در برخی محلات شهر، تصریح کرد: در برخی محلات و مناطق شهر شاهد قفل شدن اراضی برای استفاده و کاربری آموزشی هستیم که می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را در آینده به مردم و مسئولان تحمیل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه