English

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبرداد؛

راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبرداد.

راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی استان به سراغ تک تک معادن غیرفعال خواهیم رفت، اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه معدن نزدیک به ۳۰۰ معدن غیرفعال و دارای مشکل در استان وجود دارد که با تمام توان در این حوزه تحول بزرگی را ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: برای اولین بار در کشور شورای معادن استان اختیارات خود را به شهرستان‌ها تفویض کرده و در هر شهرستان کمیته معادن پیگیر مشکلات فعالیت معادن است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گام بلند و همه‌جانبه برای فعال‌سازی معادن در حال انجام است، تاکید کرد: معادنی که به افرادی سپرده شده و تاکنون راکد مانده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این معادن مسدود شده است، پیگیر فعال‌سازی و یا خلع ید این افراد خواهیم بود.

پرنیان یادآور شد: امسال باید با فعال‌سازی معادن، تولید و جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده قابل توجهی را برای بخش معدن ایجاد کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستور ریاست جمهوری به منظور تشکیل شرکت مس آذربایجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش مس اتفاقات خوبی در استان در حال وقوع است، کنسانتره مس ۱۵ سال بود که به خارج از استان می‌رفت و سود و مالیاتی عاید استان نمی‌شد ولی در حال حاضر اداره امور مالیاتی و شرکت ملی مس ایران در حال انجام مقدماتی برای صدور فاکتور در این زمینه است که در صورت اجرای این موضوع رقم قابل توجهی وارد گردش مالی استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مراحل اجرایی شرکت مس آذربایجان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

پرنیان افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: ۲۱۰ واحد صنعتی نیز با افزایش تولید محصولات و ارتقای خطوط تولید، واحد خود را توسعه داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: در ۹ ماهه گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید با اشتغال‌زایی برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت اتفاق افتاده است.

پرنیان با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از سامانه جامع هوشمند برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی تصریح کرد: در روزهای گذشته بیش از چهار هزار و 500 قلم کالای مهم تولیدی استان وارد سامانه شده است،  به عبارتی از این به بعد موادی که وارد کشور می‌شود و یا محصولی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود به صورت هوشمند نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا شناسه صادر شده که با این فرآیند، بازار به صورت هوشمند و شفاف نظارت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ تامین کالاهای اساسی در استان نداریم، اذعان داشت: در چهار ماه نخست امسال ۲۷ هزار و ۳۹۷ مورد بازرسی انجام شده که سه هزار و ۳۶۱ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۷۳ میلیارد تومان به صورت الکترونیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی