English

رئیس پلیس آگاهی کشور در کرمانشاه:

سرقت، معضل بزرگ اجتماعی است، پلیس و دستگاه قضا به تنهایی نمی توانند آن را ریشه کن کنند

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: پلیس و دستگاه قضائی به تنهایی نمی توانند معضل سرقت را که جزو مهمترین معضلات اجتماعی است، ریشه کن کنند، بلکه برای برخورد با این پدیده نیاز است همه دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام و با نهادهای یاد شده همسو و همراه باشند.

سرقت، معضل بزرگ اجتماعی است، پلیس و دستگاه قضا به تنهایی نمی توانند آن را ریشه کن کنند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به شناسایی حدود ۷۵۰ نفر از سارقان سابقه‌دار کشور و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی از آنها، گفت: در مجموع حدود ۶ میلیون اطلاعات از این افراد جمع‌آوری و در این بانک‌ها نگهداری می‌شود.

سردار سرتیپ محمد قنبری در قرارگاه مبارزه با سرقت استان کرمانشاه با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی اظهار داشت: این قرارگاه کمک می کند با حضور دستگاه های اجرایی مختلف و مدیران مربوطه راهکارهای بهتری برای پیشگیری از سرقت اندیشیده شده و شاهد کاهش وقوع سرقت به عنوان یکی از مخرب ترین آسیب های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه جزو فعالترین قرارگاه های کشوری است، گفت: همین اهتمام باعث شده امروز میانگین جرائم استان نسبت به میانگین کشوری پائین تر باشد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کشف ۶۲ درصد سرقت ها در استان کرمانشاه طی چهار ماه سپری شده از سال جاری، خاطرنشان کرد: این در حالیست که آمار کشف انواع جرائم در این استان بالای ۹۰ درصد و عموماً در سریعترین زمان ممکن است.

وی تصریح کرد: طبق محاسبات صورت گرفته بین ۹۵ تا ۹۸ درصد جرائم استان در حوزه سرقت است و این نشان می دهد عمده کارها و برنامه ریزی ها باید به این سمت معطوف شود و همه دستگاه های مسئول هم پای کار آمده و نقش خود را ایفا کنند.

سردار قنبری با مطلوب ارزبابی کردن وضعیت امنیت کرمانشاه، یادآوری کرد: با این وجود به خاطر بازنشر بسیار گسترده جرائم رخ داده در فضای مجازی، آن احساس امنیت میان مردم وجود ندارد که این هم خود معضل است و باید به دنبال رفع آن بود.

این مقام عالی رتبه انتظامی کشور همچنین با تقدیر از حمایت های دستگاه قضائی استان از اقدامات و برنامه های پلیس، خاطرنشان کرد: انتظاری که مسئولان دستگاه قضائی کرمانشاه می رود تداوم برخوردهای قاطعانه و در عین حال صدور احکام بازدارنده برای مجرمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی پلیس آگاهی فراجا برای تامین امنیت زائران اربعین در مرزهای چهار گانه کشور (خسروی، مهران، شلمچه، چذابه) خبر داد و گفت: بحث تامین امنیت زائران اربعین جزو اولویت هایی است که با جدیت دنبال می شود.

سردار قنبری تصریح کرد: محصور بودن پارکینگ ها، داشتن روشنایی کافی، استقرار نگهبان قطعه بندی کردن پارکینگ ها و تجهیز آن ها به دوربین مواردی است که حتما باید پارکینگ داران در ایام اربعین حسینی (ع) به آن ها توجه ویژه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی