English

کشف محموله قاچاق به ارزش ۳۹ میلیارد ریال در قم

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: محموله قاچاق انواع کالا به شیوه جاساز به ارزش ۳۹ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال در این استان کشف و توقیف شد.

کشف محموله قاچاق به ارزش ۳۹ میلیارد ریال در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی ریاضی در این زمینه افزود: ماموران کاشف در پی کسب خبر واصله در خصوص حمل و جابجایی مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق توسط یک دستگاه خودروی کامیون کشنده تانکردار تحت پوشش بار ذرت دام، به موقعیت آزادراه قم - گرمسار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر، راننده خودرو اظهار داشت که بار ذرت دامی دارد، ولی در بازرسی از این خودرو مشخص شد به طرز ماهرانه‌ای مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق از جمله لنت ترمز، جک درب، لپ‌تاپ و چراغ‌های ال ای دی زیر بار خوراک دام جاسازی شده است.

وی با بیان این‌که مراتب برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد، ادامه داد: با تشکیل پرونده در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، به دلیل عدم ارائه مدارک مثبت گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته شد.

ریاضی گفت: متهم علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعا به پرداخت مبلغ ۵۶ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، محموله مکشوفه قاچاق توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه