English

استاندار فارس:

روسای آموزش و پرورش رتبه‌بندی شوند

استاندار فارس بر اجرای طرح رتبه‌بندی روسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها تاکید کرد.

روسای آموزش و پرورش رتبه‌بندی شوند

به گزارش خبرگزاری موج  فارس،  محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در جلسه خیرین تعلیم و تربیت با بیان اینکه برنامه رتبه‌بندی فرمانداران را اصلاح خواهیم کرد، از مسئولان آموزش و پرورش نیز خواست تا رتبه‌بندی روسای آموزش و پرورش هم انجام شود. 

وی در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف را در این راستا مهم دانست و گفت: شاخص‌هایی چون جلوگیری از بازماندن از تحصیل دانش آموزان می‌تواند یکی از شاخص‌های مهم باشد و منجر به ایجاد رقابت سالم شود. 

استاندار فارس بررسی عملکرد معلم هایی که دافعه دارند را مهم دانست و افزود: باید دقت شود شاید برخی از معلمان لازم باشد در این زمینه آموزش ویژه ببینند.

 ایمانیه از ورود بازرسی استانداری فارس به ماجرای اخذ شهریه در برخی مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اخذ شهریه در مدارس دولتی اختیاری است، این موصوع توسط بازرسی استانداری رصد خواهد شد. 

استاندار فارس در ادامه روش پیام نوری را برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مناسب دانست و گفت: این روش به صورت پاره وقت روش مناسبی است و مکانیزم خوبی برای بعضی بازماندگان از تحصیل خواهد بود. 

وی در ادامه از ایجاد طرح‌های اشتغال زا برای خانواده دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبرداد و گفت: طرح‌های اشتغال خانگی یا خارج از خانه می تواند باعث ابجاد درآمد برای خانواده و رفع دغدغه خانواده شده و تعدادی از دانش آموزان را به تحصیل بازگرداند.

 ایمانیه همچنین بر حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی به ویژه در بررسی پیرامون چرایی عدم تحصیل دانش آموزان تاکید کرد.

وی در راستای تسریع در حدود مجوز برای فعالیت خیریه ها پیشنهاد پنجره واحد را ارائه کرد و گفت: مدت‌هاست آرزوی ایجاد این پنجره را داریم و امیدواریم با همفکری شما بتوانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

وی در پایان بر کمک به بهبود وضعیت مدارس و ارتقای سطح آنها اشاره کرد و افزود: مهارت‌اموزی به نفع کشور است، باید در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ارتقای سطح مدارس کمک کنیم، گرچه تعلیم و تربیت برخی دانش‌اموزان سخت‌تر است اما باید همه را به یک چشم دید و برای تعلیم و تربیت همه تلاش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه