English

حسین جمشیدی:

تربت جام پیشرو در شیوه های نوین آبیاری کشاورزی خراسان رضوی است

فرماندار تربت جام بیان کرد: شیوه های نوین آبیاری در ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تربت جام اجرا شده است و شهرستان تربت جام یکی از مناطق تاثیر گذار در بخش کشاورزی خراسان رضوی است.

تربت جام پیشرو در شیوه های نوین آبیاری کشاورزی خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین جمشیدی فرماندار تربت جام عنوان کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت، این شهرستان رتبه نخست اجرای سامانه ها و شیوه های نوین آبیاری در میان دیگر شهرستانهای خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

جمشیدی در ادامه گفت: از سالهای گذشته تا کنون شیوه های نوین آبیاری در ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تربت جام اجرا شده است و شهرستان تربت جام یکی از مناطق تاثیر گذار در بخش کشاورزی خراسان رضوی است و به عنوان سرآمد تولید گندم در استان شناخته شده

فرماندار تربت جام همچنین تصریح کرد: امسال ۴۵ هزار تن از این محصول راهبردی از کشاورزان این شهرستان تحویل گرفته شد از این رو بهره وری و استفاده بهینه از آب در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دولت طی سالهای گذشته برای اجرای سامانه های نوین آبیاری کمکهای فنی - اعتباری در بخش آب و خاک در قالب اجرای لوله گذاری، ساخت سد و استخر و اصلاح شیوه های سنتی آبیاری و ارتقای بهره وری در استفاده از منابع آبی کرده است.

جمشیدی افزود: با وجود تغییر اقلیم، خشکسالی و شرایط جوی، کشاورزی شهرستان تربت جام می درخشد اما باید به سمت توسعه کشت گلخانه ای و استفاده از شیوه های جدید کشت رفت به عنوان نمونه در کشت گلخانه ای در دنیا مصرف آب یک سوم شیوه های معمول است اما راندمان تولید محصول ۱۰ برابر می شود.

فرماندار تربت جام در ادامه این سخنان متذکر شد: ۸۵ درصد از سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای شیوه های نوین آبیاری از طریق کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد بقیه توسط بهره بردار تامین می شود.

جمشیدی در خاتمه تصریح کرد و گفت: تربت‌جام با ۱۴ هزار بهره‌بردار افزون بر ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و معیشت ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه