English

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن سالاری:

عدم لایروبی رودخانه‌ها در سیریک هرساله یک کشته بر جای میگذارد

امام جمعه سیریک گفت: ستاد بحران باید قبل از بحران اتخاذ تصمیم کند نه بعد از وقوع حادثه، رودخانه های شهرستان به حال خود رها شده‌اند و نیازمند یک لایروبی عظیم هستند.

عدم لایروبی رودخانه‌ها در سیریک هرساله یک کشته بر جای میگذارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه سیریک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در ماه محرم باید علاوه بر شور حسینی باید شعور حسینی داشته باشیم و با تامل در این واقعه عظیم، درس زندگی بیاموزیم متن زیارت عاشورا نقشه راه سلوک و رسیدن به عبودیت ما است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا بهترین وسیله برای رسیدن به امام حسین است خوب است که بدانیم این زیارت مقدس حدیث قدسی و کلام خدا است اما جزء آیات الهی و قرآن کریم نیست افزود: خواسته های ما در زیارت عاشورا دنیویی نیست بلکه  روحی و اخروی است و ما برای رشد روح و جانمان این زیارت را قرائت میکنیم یاد امام حسین را در دل‌هایمان تقویت میکنیم، زیارت عاشورا نور است و اگر مداوم در خانه خوانده شود باعث پربرکت شدن و نورانی شدن خانه میشود‌.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری با اشاره به اینکه اولین مقامی که از زیارت عاشورا میخواهی معرفت است عنوان کرد: اینکه ما با شناخت و معرفت نسبت به مقام شامخ امام حسین برای او اشک بریزیم و عزاداری کنیم بسیار ارزشمند تر است، معرفت در گرانی است که به مثابه فتحُ الباب به سمت خدا و امام حسین  است، امروز اگر معرفت و شناخت ما نسبت به امامان خود بالا رود در پیج و تاب های زندگی و دنیا کمتر ناامید می‌شویم و توکل ما بیشتر میشود‌.

وی با بیان اینکه هنگام قرائت زیارت عاشورا مقام دومی که از خدا میخواهیم مقام معیت با اهل بیت و مقام معیت با امام حسین و امامان  بسیار عظیم است گفت: داشتن مقام و پله سوم هم در این راه  فتح سنگر بسیار  مهمی است ولی حفظ آن مهم‌تر از هر چیزی است، حالا که حسینی شدیم ماندن در راه حسین مهم است؛ رفتن به کربلا آسان است اما کربلایی شدن و کربلایی ماندن سخت است.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری ابرازداشت: در دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری در سالروز نماز جمعه حضرت آقا فرمورد مردم را در روز جمعه به تقوا دعوت کنید و طوری باشد که در طول هفته با رفتارشان مردم را دعوت کنند به نماز جمعه، چرا که بهترین کارها در روز جمعه به جا آوردن نماز جمعه است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت: گلایه ها زیادی در سطح شهرستان وجود دارد که یکی از آنها کشته و مجروح های به جا مانده از باران های تابستانی است که اتفاقی بسیار غم انگیز را برای خانواده های قربانیان رقم زده است.

امام جمعه سیریک با بیان اینکه ستاد بحران ما بحران زده است اظهارداشت: ستاد بحران باید قبل از بحران اتخاذ تصمیم کند نه بعد از وقوع حادثه، رودخانه های شهرستان به حال خود رها شده‌اند و نیازمند یک لایروبی عظیم هستند.

وی تصریح کرد: باید لایروبی رودخانه‌ها باید قبل از بارندگی ها انجام شود و قوانین ستاد بحران باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد بحران جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌ها و مجروح هان هرساله که در اثر سیل اتفاق می‌افتد بسیار غم‌انگیز است، چقدر باید در سیل کشته بدهیم تا مدیریت درستی انجام شود،

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات و حوادث باید مدیریت شود در پایان گفت: سال گذشته یک نفر را از دست دادیم و امسال هم یک نفر این اتفاق قابل قبول نیست، باید فکر اساسی بشود و جلوی جان دادن مردم گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه