English

محسن نجات اعلام کرد؛

خسارت سیل اخیر به ۲۰ روستای شهرستان مشهد

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: طی سیل اخیر ۲۰ روستای شهرستان مشهد دچار قطع آب شد که با پیگیری انجام شده تاکنون آب ۱۷ روستا وصل شده و نیرو‌های امدادی در تلاش برای رفع کامل مشکل هستند.

خسارت سیل اخیر به ۲۰ روستای شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن نجات، مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: طی سیل اخیر ۲۰ روستای شهرستان مشهد دچار قطع آب شد که با پیگیری انجام شده تاکنون آب ۱۷ روستا وصل شده و نیرو‌های امدادی در تلاش برای رفع کامل مشکل هستند.

نجات همچنین تصریح کرد: در پی صدور هشدار نارنجی به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران و برگزاری جلسات ستاد بحران در استان، گروه‌های امداد و نجات در کلیه شهر‌های خراسان رضوی به ویژه شهر‌های شمالی فعال شدند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با شروع بارندگی از پنجشنبه گذشته بیشترین مشکلات در شهرستان‌های مشهد، کلات، درگز، قوچان و سبزوار بروز کرد که با اعزام ۱۱ تیم عملیاتی و ۱۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حجم خسارات کاهش یافت و ۴۴ نفر از هم‌استانی‌ها از سیلاب نجات یافتند.

وی متذکر شد: از این پنج شهرستان شدت سیل در مشهد و کلات بیشتر بود. در مشهد متاسفانه یک دستگاه ون حامل زائران عراقی بر اثر سیلاب واژگون شد و تاکنون هشت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که یکی از آن‌ها ایرانی است. در این حادثه همچنین سه نفر مصدوم و ۲ نفر مفقود شدند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: در شهرستان کلات ۳۰۰ مشترک دچار قطع گاز شدند و در روستا‌های قره‌سو و حمام‌قلعه که دچار قطع برق شده بود، مشکل مرتفع شد. در طول این حوادث آبگرفتگی به ۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و ۳۰۰ راس دام نیز دچار آب‌بردگی شد.

بیشتر بخوانید:

مونسون به ایران زد اما در غفلت مدیریت بحران کشور/ بازدید های میدانی بی حاصل مسئولان در زمان وقوع حوادث

نجات افزود: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه تمام راه‌های روستایی شهرستان کلات تاکنون بازگشایی شده است و عمده خسارات در بخش‌های زراعی و باغی، دام و منابع آب، گاز و تلفن همراه بود که همچنان نیرو‌های امدادی را درگیر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی