English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

"پشتکار" کلید واژه موفقیت رتبه‌های برتر کنکور/تبریزی ها چگونه رتبه های برتر را کسب کردند؟

اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش اعلام شد که در این بین دانش آموزان تبریزی خوش درخشیدند.

"پشتکار" کلید واژه موفقیت رتبه‌های برتر کنکور/تبریزی ها چگونه رتبه های برتر را کسب کردند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اسامی نفرات برتر کنکور در ۵ گروه آزمایشی اعلام شد که بر این اساس ‌در گروه آزمایشی زبان های خارجی کیارش علیزاده از تبریز رتبه اول ، امیرحسین کیوانی از مشهد رتبه دوم و علیرضا ملک حسینی از اراک رتبه سوم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی محمد بهرامی از کرمانشاه رتبه اول ، مائده ملکی از تبریز رتبه دوم و سیده مهرناز سیدی از مشهد رتبه سوم را از آن خود کردند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی فرناز حسن زاده از بویراحمد رتبه اول ، علیرضا دهقانی تفتی از یزد رتبه دوم و سبا رضائی از بروجن رتبه  سوم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی سید مهدی جاسبی از تهران رتبه اول ، امیرپارسا بهرامی از تهران رتبه دوم و علیرضا ملک حسینی از اراک رتبه سوم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی هنر، کیاناز شاطریان از اصفهان رتبه اول ، شایا قنادان زاده از تهران رتبه دوم و صبا سلطانی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

تبریزی ها چگونه رتبه های برتر را کسب کردند؟

مائده ملکی رتبه دو کنکور سراسری رشته علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج با اشاره به وضعیت درس خواندن خود اظهار داشت:انتظار این رتبه را نداشتم ولی واقعاً خوشحال هستم که این رتبه را کسب کرده ام.

کنکور

وی افزود:تمام تلاشم را می‌کردم از وقتم به بهترین نحو استفاده می کردم و امروز نیز  نتیجه‌ تلاش خود را گرفتم که در این میان خانواده ام زحمات بسیار زیادی برایم کشیده و نقش بسیار مهمی در موفقیت ام داشته اند.

ملکی ابراز کرد: در سال آخر روزانه ۱۲ ساعت  مطالعه داشتم و با توجه به اینکه مقطع دهم و یازدهم را عالی درس می خواندم در سال های آخر به مشکل آنچنانی برنخوردم.

رتبه دو کنکور سراسری رشته علوم انسانی، نکاتی را به همسن و سالان پشت کنکوری خود گوشزد کرد و ابراز داشت: در وهله اول توصیه دارم به خدا  توکل داشته باشند و با وجود تمام خستگی‌ها دست از تلاش برندارند.

ملکی در پاسخ به سوال موج مبنی بر این که چه رشته‌ای را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب خواهد کرد، گفت:هنوز تصمیم نگرفته ام ولی احتمالاً رشته روانشناسی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

کیارش علیزاده رتبه نخست کنکور  ۱۴۰۱ گروه زبان‌های خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار موج، رمز موفقیت خود را برشمرد و اظهار داشت: با تلاش و پشتکاری که داشتم  رتبه اول را کسب کرده ام ولی انتظار این رتبه را نداشتم چرا که پیش بینی من نهایتا کسب رتبه دهم گروه بود.

وی افزود: میزان ساعات مطالعه من متغیر بود ولی اگر میانگین در نظر بگیرم، روزانه حدود هشت ساعت در روز مطالعه درسی داشتم.

رتبه نخست کنکور  ۱۴۰۱ گروه زبان‌های خارجی خاطرنشان کرد: در خصوص انتخاب رشته برای ادامه تحصیل هنوز تصمیمی قطعی ندارم چرا که کنکور ریاضی هم داده‌ام و  منتظر اعلام نتیجه آن هستم اما فکر می‌کنم  از گروه زبان نیز انتخاب کنم.

وی در پایان گفت: توصیه من به دانش‌آموزانی که سال آینده کنکور دارند این است که به خودشان ایمان داشته باشند و به خدا توکل کنند و درس خواندن را شروع کرده و با تلاش کردن خود نتیجه زحماتشان را ببینند.

نگار هاشم زاده رتبه پنجم کنکور  ۱۴۰۱ گروه تجربی نیز در گفتگو با موج اظهار داشت:رمز موفقیت من این بود که در سه سال گذشته تمام تفریحاتم را کنار گذاشتم و با پشتکار خودم را برای کنکور آماده کردم.

وی افزود:برای رسیدن به  هدف در کنکور، داشتن پشتکار، برنامه‌ریزی، داشتن هدف و انگیزه بالا  خیلی مهم و ضروری است.

رتبه پنجم کنکور  ۱۴۰۱ گروه تجربی در ادامه خاطر نشان کرد:روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه درسی داشتم و در طول روزهای هفته تمام تلاش خود را انجام دادم تا این میزان ساعت مطالعه را حفظ کرده و ادامه دهم.

هاشم زاده یادآور شد: نقش والدین در کسب این موفقیت بسیار زیاد بود و با حمایت‌های تأثیرگذارشان بسیار کمک‌کننده بودند.

وی در پایان گفت: کسب رتبه برتر و موفقیت در کنکور، حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی مدت و همچنین همت و تلاش زیاد است و من به دانش‌آموزانی که در کنکور سال آینده شرکت خواهند کرد توصیه می‌کنم تا با مطالعه درست و اصولی در کنکور شرکت کنند

استاندار آذربایجان شرقی نیز در پیامی کسب رتبه‌های برتر کنکور  ۱۴۰۱ توسط سه نفر از دانش‌آموزان استان را تبریک گفت.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:فرزندان عزیزم خانم‌ها مائده ملکی و نگار هاشم‌زاده و آقای کیارش علیزاده

خبر مسرت‌بخش موفقیت ارزشمندتان در رقابت آزمون سراسری دانشگاه‌ها و کسب عنوان‌های برتر در این آزمون موجب خوشحالی و مباهات فراوان اینجانب و مردم فهیم و شریف آذربایجان شرقی شد.

بی‌شک موفقیت شما جوانان هوشمند و بااستعداد خطه آذربایجان، حاصل الطاف الهی، حمایت‌های بی‌دریغ والدین محترم، زحمات دبیران گران‌قدر و تلاش و همت مضاعف‌تان بوده است.

لازم می‌دانم ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به شما فرزندان عزیز بویژه خانواده‌های محترمتان و همچنین جامعه علمی استان، از مجموعه آموزش‌‌وپرورش استان بالاخص دبیران محترم و دلسوز شما تشکر و قدردانی کنم.سلامتی و موفقیت روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

گفتنی است؛ بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می‌شوند.

یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه