English

سیدمحمد اعتماد اعجازی:

سد یامچی قادر به تامین آب اردبیل نیست

فرماندار اردبیل گفت:سد یامچی درحال حاضر قادر به پاسخ دهی تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان اردبیل نیست.

سد یامچی قادر به تامین آب اردبیل نیست

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید محمد اعتماد اعجازی ، فرماندار اردبیل در بازدید از سد یامچی اردبیل به همراه مدیر عامل شرکت آب فاضلاب و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: با توجه به شرایط مخزن سد یامچی که وجود دارد این سد درحال حاضر قادر به پاسخ دهی تامین آب شرب وکشاورزی شهرستان نیست و اقدامات توسعه ای در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پروژه های آرسنیک زدایی و برداشت از ارتفاع سد یاچی درشهرستان اردبیل در حال انجام است که عملیات اجرایی این پروژه ها برای رفع دغدغه های آب عملیات اجرایی این پروژه ها در دست اقدام است.

فرماندار اردبیل گفت: با توجه به بررسی های انجام شده نیاز آب شهرستان اردبیل در سال ۱۴۲۵ بالغ بر ۹۲میلیون مترمکعب است که در حال حاضر کمتر از ۵۰ میلیون متر مکعب تامین می شود نیاز جدی به تامین از منابع آب پایدار در شهرستان اردبیل وجود دارد.

اعتماد اعجازی می گوید:در حال حاضر کنترل تلفات ناشی از آبرسانی، مدیریت مصرف آب شرب وکشاورزی اولویت اساسی است که باید همگان در این زمینه به صورت جدی پای کار باشند.

وی بر ترویج فرهنگ الگوی کشت در شهرستان اردبیل و توسعه اجرای طرح آبیاری نوین تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید با همکاری کشاورزان وجهاد کشاورزی تحول اساسی ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه