English

معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه در سفر رئیس جمهور به اصفهان

معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه در سفر رئیس جمهوری به اصفهان خبر داد.

اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه در سفر رئیس جمهور به اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بهزاد شاهسوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۳ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اداره کل راه و شهرسازی استان در مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع راه‌های آسفالت شده در استان ۱۱ هزار و ۶۴۸ کیلومتر تا پایان سال گذشته بیان داشت: در حال حاضر ۲۷ قرارداد در مجموع بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، افزود: برای اتمام این قراردادها نزدیک به ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شاهسوندی ادامه داد: در استان اصفهان تا پایان سال گذشته ۴۸۰ کیلومتر آزادراه و ۲ هزار و ۱۷۴ کیلومتر بزرگراه داشتیم و تا پایان امسال نیز حدود ۷۵ کیلومتر به مجموعه راه‌های استان افزوده می شود.

معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه راه‌های اصلی استان اصفهان حدود  ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی حدود یک هزار و ۸۵ کیلومتر است، گفت: خوشبختانه سیل چند روز گذشته به تأسیسات و ابنیه فنی استان در حوزه راه و شهرسازی خسارتی وارد نکرد.

وی از آغاز ۱۲ پروژه راهسازی نیمه تمام در استان اصفهان خبر داد و گفت:با اجرای این پروژه‌ها شاهد تحولی در پروژه‌های نیمه تمام خواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت در اجرای پروژه‌های راهسازی گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای پروژه‌ها انتخاب پیمانکاران و مشاوران با تجربه و توجه به قدرت اجرایی آنان برای پروژه‌ی مورد نظر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین راهسازی یکی از راهکارهای مهم در بالا بردن کیفیت پروژه‌ها است اذعان داشت:‌ با توجه به کمبود اعتبارات، ضروری است تا کاهش هزینه‌ها از طریق روش‌ها و ابزارهای نوین مهندسی جدید انجام پذیرد.

وی در ارتباط با محور تیران- چادگان توضیح داد: ۱۳ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان تیران است و پس از گردنه در حوزه شهرستان چادگان قرار دارد.

شاهسوندی با بیان اینکه پنج کیلومتر حوزه چادگان تا پایان سال گذشته باید به بهره‌برداری می رسید، گفت: این طرح به دلیل مشکلات اعتباری ناتمام ماند و در حال حاضر با ابلاغ اعتبار فعال شده امیدواریم که در سال جاری این محور تا بالای گردنه چادگان به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول حوزه راهسازی افزود: این محور در حوزه شهرستان تیران و کرون نیز هشت کیلومتر تا روستای گلاب ادامه دارد که تکمیل این پروژه حدود ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به دلیل ترافیک بالا جزو پروژه‌های اولویت دار محسوب می گردد.

معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: یکی از پروژه‌های شاخص ملی و دارای ردیف اعتباردر استان ساخت محور تیران- سامان است که تاکنون ۲۵ درصد آن اجرایی شده و ۱۳.۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان باقی‌مانده است که در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه