English

داوری مسابقه‌ طراحی یادمان مقاومت در فارس انجام و اسامی منتخبین اعلام شد

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس از برگزاری مراسم داوری آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه طراحی یادمان مقاومت در فارس خبر داد و گفت: از مجموع ۱۵۰ اثر ارسالی، ۵۰ اثر برای داوری انتخاب و اسامی نفرات برگزیده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس ، امیر حسین جمشیدی، مدیر کل دفتر فنی استانداری  عنوان کرد : این مسابقه با همکاری استانداری فارس ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و به منظور ارج نهادن به مقام والای رزمندگان و شهدای استان برگزار شد.

وی با عنوان اینکه نمایندگانی از استانداری فارس ، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ، دانشگاه هنر و دانشگاه شیراز فرایند داوری این مسابقه را عهده دار بودند خاطر نشان کرد : پارامترهایی همچون حکمت هنر ایرانی اسلامی ، دین پژوهی ایرانی اسلامی در راستای توجه به هویت کالبدی شهر شیراز ، شأن و اهمیت جایگاه دفاع مقدس ، رعایت تناسبات شهری ، میزان تحقق پذیری طرح ، تعلق آن به فرهنگ ایرانی اسلامی و منحصر به فرد بودن آن از جمله معیارهای پایه ارزیابی طرح توسط هیئت داوران بود .

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطر نشان کرد : جانمایی این پروژه در یکی از مرتفع ترین نقاط شهر شیراز واقع در بام شیراز به عنوان قطب فرهنگی اجتماعی و مذهبی شهر و در بالاترین نقطه ارتفاعات این منطقه خواهد بود . محدوده زمین اجرای این پروژه یک هکتار و مکان اجرای پروژه در حدود ۲ هزار متر مربع در ضلع جنوبی کمربندی شمال شیراز با نام بام شیراز می باشد .

 به گفته جمشیدی وجودکوه در این محل به اختلاف ارتفاع حدودا ۴۰۰ متری نسبت به محدوده پیرامونی ، قابلیت شکل‌گیری یک نشانه شهری تاثیرگذار در سطح شهر شیراز را امکان پذیر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی